Dieta DASH to 6 prostych kroków do zdrowia. Poznaj najlepsze menu nie tylko przeciw nadciśnieniu!

Anna Rokicka-Żuk
Anna Rokicka-Żuk
Dieta DASH to sposób żywienia zalecany jako profilaktyka nadciśnienia, który został opracowany na podstawie diety śródziemnomorskiej.  Taki jadłospis nie tylko zdrowy – wspiera ochronę również przed innymi chorobami, za co od lat uznawany jest za topowy sposób żywienia – ale też smaczny i prosty w praktyce. Sprawdź, jak wprowadzić dietę DASH w zaledwie 6 krokach! Zobacz kolejne slajdy, przesuwając zdjęcia w prawo, naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE.
Dieta DASH to sposób żywienia zalecany jako profilaktyka nadciśnienia, który został opracowany na podstawie diety śródziemnomorskiej. Taki jadłospis nie tylko zdrowy – wspiera ochronę również przed innymi chorobami, za co od lat uznawany jest za topowy sposób żywienia – ale też smaczny i prosty w praktyce. Sprawdź, jak wprowadzić dietę DASH w zaledwie 6 krokach! Zobacz kolejne slajdy, przesuwając zdjęcia w prawo, naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE. rh2010/123RF
Dieta DASH to jedna z najlepszych diet na świecie. Od przeszło dekady zdobywa czołowe miejsca w rankingach takich jak ten przygotowywany co roku przez ekspertów „US News”. To sposób żywienia, który nie tylko zapewnia ochronę przed nadciśnieniem i związanymi z nim chorobami serca. DASH pomaga też utrzymać wagę, a nawet schudnąć, zmniejszyć zagrożenie cukrzycą typu 2, a także wspomagać leczenie wymienionych chorób. Jest przy tym smaczna i całkiem prosta w praktyce – ma tylko 6 głównych zaleceń!

Dieta DASH już po raz 12. z rzędu znalazła się w czołówce najlepszych diet na świecie według raportu „US News Best Diet”. Ma potwierdzone działanie zdrowotne – chroni przed rozwojem nadciśnienia tętniczego, chorób serca, otyłości czy cukrzycy typu 2, a także wspomaga ich leczenie.

Od 2010 roku dieta DASH (ang. dietary approaches to stop hypertension, czyli metody hamowania rozwoju nadciśnienia za pomocą diety) była corocznie wybierana numerem 1 lub 2 wśród najbardziej popularnych systemów żywienia.

W rankingu na 2022 r. zdobyła drugie miejsce razem z dietą fleksitariańską. Na pierwszym znalazła się dieta śródziemnomorska, na której bazują zasady DASH.

Ranking ten powstaje z udziałem ponad 20 ekspertów, m.in. dietetyków, konsultantów dietetycznych i lekarzy specjalizujących się m.in. w odchudzaniu i leczeniu chorób serca czy cukrzycy.

Wysoka skuteczność zdrowotna diety DASH ma związek z jej łatwą konstrukcją. Ten sposób żywienia nadaje się przy tym dla osób w każdym w wieku i zapewnia liczne korzystne efekty i spadek ciśnienia tętniczego krwi już po 2 tygodniach!

Sprawdź, jak wprowadzić dietę DASH w łatwy i wygodny sposób, bo w zaledwie 6 krokach!

Dowiedz się więcej nt. dietetycznej profilaktyki nadciśnienia:

To przyda się w Twojej kuchni!

Materiały promocyjne partnera

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

iPolitycznie - Ustawa o wyrównywaniu szans w przygotowaniu - skrót

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na stronazdrowia.pl Strona Zdrowia
Dodaj ogłoszenie