Kto nie powinien jeść orzechów włoskich? Nie tylko alergicy i małe dzieci. Uważać powinny także osoby z niektórymi przewlekłymi chorobami

Marta Siesicka-Osiak
Marta Siesicka-Osiak
Orzechy są niezwykle zdrowe, ale są osoby, którym mogą zaszkodzić. Sprawdź na kolejnych slajdach czy jesteś w tej grupie.
Orzechy są niezwykle zdrowe, ale są osoby, którym mogą zaszkodzić. Sprawdź na kolejnych slajdach czy jesteś w tej grupie. Karolina Grabowska / Pexels
Orzechy włoskie to prawdziwy polski superfood, który przysłuży się osobom ze zbyt wysokim poziomem cholesterolu, brakami magnezu i potasu oraz zaparciami. Zalecane są także w profilaktyce przeciwnowotworowej. Są jednak osoby, którym jedzenie orzechów może szkodzić. Sprawdź, czy znajdujesz się w tej grupie.

Spis treści

Komu szkodzą orzechy włoskie? Te grupy powinny ich unikać

Orzechy włoskie cenione są przede wszystkim za wysoką zawartość wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, czyli omega-3 i omega-6. Zastąpienie nimi źródeł białka zwierzęcego może pomóc obniżyć poziom złego cholesterolu LDL. Ponadto dostarczają do organizmu duże ilości błonnika pokarmowego i magnezu, a także potasu i wapnia.

Czytaj także: Chcesz schudnąć i mieć dobry humor? Zamiast przekąski sięgnij po orzechy. Zadbasz o smukłą sylwetkę i wzmocnisz serce. Ile orzechów jeść?

Jednak całkowite zastąpienie nimi innych źródeł białka, mogłoby się zakończyć pojawieniem się niechcianych, nadprogramowych kilogramów. Wszystkie orzechy są bowiem bardzo kaloryczne. Mogą też prowadzić do ciężkich reakcji alergicznych i szkodzić osobom z niektórymi schorzeniami. Kto powinien jeść je z umiarem, a kto unikać? Sprawdź w naszej galerii czy znajdujesz się w którejś z tych grup.

Kto i dlaczego nie powinien jeść orzechów?

Jak i kiedy jeść orzechy, aby wyszło nam to na zdrowie? Orzechy a odchudzanie

Osoby, które są na diecie odchudzającej lub chcą utrzymać prawidłową wagę, powinny sięgać po orzechy, ale nie tylko jako przekąskę, gdy dopadnie je głód. Przede wszystkim powinny być one traktowane jako uzupełnienie posiłków o cenny błonnik i zdrowe tłuszcze.

– Jeśli próbujesz schudnąć, a wszystko, co masz w sałatce to sałata, pomidory, ogórki i niskotłuszczowy dressing, możesz być później głodny – wyjaśnia dr Helen Delichatsios, adiunkt medycyny w Harvard Medical School. – Orzechy to dobry sposób na uczynienie posiłku bardziej sycącym – tłumaczy.

Radzi, aby rano orzechy dodać do płatków, owsianki czy jogurtu z owocami, w czasie lunchu lub obiadu mogą trafić do bezmięsnej sałatki. Wieczorem idealnie sprawdzą się jako dodatek do potraw na bazie ryżu czy grzybów.

Ostrzega, aby uważać na podjadanie orzechów jako samodzielnej przekąski. „Niewinna” miseczka, może sprawić, że przyjmiemy nawet 500 kalorii, zupełnie tego nie planując. Spośród popularnych orzechów najmniej kalorii dostarczają orzechy nerkowca (553 kcal w 100 g) oraz pistacje (565 kcal), a najwięcej orzechy macadamia (718 kcal). Orzechy włoskie plasują się po środku tego zestawienia i dostarczają 654 kcal.

Źródło: How to eat nuts the healthy way Harvard Medical School

Dodaj firmę Autopromocja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

iPolitycznie - Ustawa o wyrównywaniu szans w przygotowaniu - skrót

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na stronazdrowia.pl Strona Zdrowia
Dodaj ogłoszenie