Jak podnieść poziom magnezu w organizmie? Nie wystarczy sięgać po suplement diety i źródła tego pierwiastka. Zobacz, co jeszcze trzeba robić

Anna Rokicka-Żuk
Anna Rokicka-Żuk
Wideo
od 16 lat
Niedobór magnezu w organizmie ma średnio 6 na 10 Polaków, choć w niektórych grupach to większość osób. Niebezpieczne skutki dla serca, mięśni i nerwów zwalcza się za pomocą suplementów i leków z magnezem. To jednak nie wystarczy w przypadku błędów w diecie. Wyjaśniamy, jak ich unikać i szybko uzupełnić braki magnezu w organizmie.

Spis treści

Co powoduje niedobór magnezu?

Niedobór magnezu w społeczeństwie ma kilka przyczyn. Nie dość, że jego poziom w jedzeniu spadł w ostatnich dekadach o kilkadziesiąt procent z powodu zmian w glebach, to jeszcze spożywamy go coraz mniej. Jego źródłem są naturalne, minimalnie przetworzone produkty, tymczasem ilość przetworzonej żywności w diecie wciąż rośnie. Co więcej, wciąż wypłukujemy z organizmu nadmierne ilości, a powoduje to współczesne menu, sięganie po używki, leki, stres. Efektem jest niedostateczny poziom u ok. 60 proc. Polaków.

Białe tabletki w opakowaniu i na dłoni
Aby skutecznie uzupełnić magnez i uniknąć jego niedoborów, warto wspomóc suplementację diety odpowiednimi działaniami i produktami, które poprawią jej skuteczność. Zobacz, co jeść i pić, żeby zwiększyć przyswajalność tego niezbędnego pierwiastka i szybko podnieść magnez w organizmieProfessor25/Getty Images

Tymczasem magnez jest potrzebny w ponad sześciuset procesach w ustroju. To m.in. przewodnictwo nerwowo-mięśniowe, kontrola poziomu cukru we krwi i jej ciśnienia, budowa i regeneracji kości i zębów, produkcja energii, równowaga w gospodarce wapniem i fosforem czy wykorzystanie witaminy D.

Sprawdź też: Magnez dla cukrzyka. Ten składnik wspomaga w chorobie

Niestety, te wszystkie funkcje mogą być zaburzone w przypadku niedostatecznego poziomu magnezu w organizmie. Aby zapobiec jego konsekwencjom, warto jak najszybciej uzupełnić poziom tego pierwiastka. Nie pomoże w tym jednak nawet najlepszy suplement diety czy lek z magnezem, jeśli nie spełnimy przy tym kilku ważnych warunków.

Zobacz w naszej galerii, jak zwiększyć ilość magnezu w ustroju w jak najszybszym czasie i w jak najbardziej naturalny sposób.

Jak rozpoznać niedobór magnezu? Objawy braków

Niedobór magnezu w organizmie przyczynia się do występowania szeregu symptomów, które łatwo przypisać innym problemom, takim jak przemęczenie czy niedobór potasu. Niektóre z nich, a zwłaszcza ich kombinacja, są jednak charakterystyczne i powinny skłonić do działania.

Sprawdź: Te produkty bogate w magnez to źródła najlepiej przyswajalnego pierwiastka

Objawy niedoboru magnezu, jak również niskiego poziomu w organizmie, to przede wszystkim:

  • psychiczne i fizyczne zmęczenie, które utrzymuje się ponad miesiąc i trwa bez zmian od rana do wieczora,
  • problemy z koncentracją,
  • bóle głowy, które pojawiają się przez więcej niż połowę dni w miesiącu,
  • napięcie lub ból w ramionach, szyi, karku i górnej części pleców,
  • zatrzymywanie nadmiaru płynów w organizmie, co objawia się m.in. obrzękami ciała,
  • nawracające mimowolne skurcze mięśni w powiece,
  • złość lub niepokój, które pojawiają się w niektóre dni bez wyraźnego powodu,
  • zaburzenia snu – w niektóre noce pojawia się bezsenność, w inne – trudne do opanowania zmęczenie.

Zobacz, jak złagodzić te objawy i zapobiegać ich występowaniu.

Źródła:
Dodaj firmę Autopromocja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na stronazdrowia.pl Strona Zdrowia