Ruszasz na urlop? Przygotuj w domu prowiant na drogę. 9 pomysłów na zdrowe i smaczne przekąski idealne w podróży!

Marta Siesicka-Osiak
Marta Siesicka-Osiak
Przed tobą rodzinna wyprawa? Zobacz na kolejnych slajdach, co do jedzenia warto zabrać ze sobą w podróż.
Przed tobą rodzinna wyprawa? Zobacz na kolejnych slajdach, co do jedzenia warto zabrać ze sobą w podróż. Antoni Shkraba / Pexels
Chcesz mieć spokojną podróż na wakacje, przygotuj na drogę smaczne, domowe jedzenie. Wycieczki bywają nieprzewidywalne – mogą się wydłużyć lub wymagać nieoczekiwanych postojów – dlatego, zadbaj o to, aby w trakcie drogi mieć pod ręką zdrowe przekąski. Pomoże to uniknąć kupowania drogiego jedzenia wątpliwej jakości w przypadkowych miejscach i uchroni cię przed ewentualną niestrawnością. Podpowiadamy, co można wziąć na wycieczkę do jedzenia.

Spis treści

Jak przygotować jedzenie na drogę? O tych zasadach trzeba pamiętać

Szykując się do podróży, należy pamiętać o zjedzeniu lekkostrawnego, ale sycącego posiłku, najlepiej na pół godziny przed wyjściem z domu. Część dań, które zamierzamy ze sobą zabrać, można przygotować nawet dzień wcześniej, co oszczędzi nam niepotrzebnego stresu w dniu wyjazdu.

O czym jeszcze warto pamiętać, przygotowując prowiant na drogę? O tym, aby wybierać to, co:

  • łatwo można zapakować, przewieźć i podać,
  • nie zepsuje się np. podczas wielogodzinnej podróży samochodem,
  • nie pachnie zbyt intensywnie.

Do przewiezienia żywności należy wybrać proste i wygodne w użyciu opakowania, które najlepiej jest przechowywać w lodówce turystycznej lub w torbie termicznej. Należy pamiętać, aby zapakować też mokre i suche chusteczki lub ręcznik papierowy oraz naczynia, które mogą przydać się podczas dłuższego postoju.

Dlaczego warto mieć własne przekąski w podróży? Korzyści jest zaskakująco dużo

Powodów do przygotowania własnego prowiantu na drogę jest naprawdę sporo. Domowe jedzenie jest:

  • zdrowsze,
  • tańsze,
  • bezpieczniejsze ze względów zdrowotnych,
  • bezpieczniej dla alergików,
  • mniej kaloryczne,
  • lekkostrawne,
  • akceptowane przez dzieci.

Czego nie jeść w podróży i przed nią? Co może zaszkodzić?

Przed podróżą oraz w jej trakcie należy unikać smażonych i ciężkostrawnych potraw, które mogą źle wpłynąć na nasze samopoczucie oraz produktów powodujących wzdęcia np. roślin strączkowych. Warto zrezygnować też ze słodyczy i gazowanych napojów. Przygotowując podróżne menu, należy unikać brudzących składników np. buraków.

Jeśli wybieramy się w podróż komunikacją zbiorową np. pociągiem, lepiej zrezygnować z aromatycznych potraw doprawionych cebulą czy czosnkiem, wędlin czy kiełbas oraz zdrowych, ale intensywnie pachnących jajek.

Dowiedz się więcej:

Co do jedzenia na drogę? Te produkty to pewniaki

Wybierając produkty spożywcze na drogę, należy sięgać po te, które jak najdłużej zachowują świeżość i formę.

Owoce najlepiej przewozić w całości, a warzywa pokrojone w poręczne kawałki. Jeśli szukasz inspiracji do przygotowania podróżnego menu, koniecznie zajrzyj do naszej galerii, w której znajdziesz 10 pomysłów na większe i mniejsze przekąski idealne w podróży.

Dodaj firmę Autopromocja

Zadbaj o optymalne trawienie

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Koniec kariery wielkiej aktorki. Judi Dench rezygnuje z aktorstwa

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na stronazdrowia.pl Strona Zdrowia