Płaski brzuch i talia osy po 50.? Te ćwiczenia pomogą wyszczuplić sylwetkę i poprawią nastrój. Ćwicz codziennie, a nie pożałujesz

Monika Góralska
Monika Góralska
Te ćwiczenia zmniejszą obwód w pasie i pozytywnie wpłyną na samopoczucie! Wykonuj je regularnie, a na efekty nie będziesz długo czekać. Zobacz kolejne slajdy, przesuwając zdjęcia w prawo, naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE.
Te ćwiczenia zmniejszą obwód w pasie i pozytywnie wpłyną na samopoczucie! Wykonuj je regularnie, a na efekty nie będziesz długo czekać. Zobacz kolejne slajdy, przesuwając zdjęcia w prawo, naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE. piksel/123rf.com
Udostępnij:
Z wiekiem nasze ciało się zmienia, metabolizm zwalnia, a w okolicy brzucha zaczyna gromadzić się coraz więcej tkanki tłuszczowej. Jednak wcale nie musi tak być, bo na wygląd wpływa nie tylko czas i geny, ale też nasz styl życia. Mamy więc na niego duży wpływ. Wystarczy podjąć nieco wysiłku fizycznego, aby cieszyć się smukłą sylwetką i płaskim brzuchem. Zyska nie tylko ciało, ale i umysł, ponieważ w czasie ćwiczeń wydzielane są endorfiny, czyli hormony szczęścia. Zgrabna figura doda też pewności siebie. Wypróbuj ćwiczenia na płaski brzuch po 50. roku życia!

Spis treści

Rób te ćwiczenia na płaski brzuch po 50. roku życia. Efekty cię zaskoczą

Już po 30. roku życia tłuszcz zaczyna bardziej gromadzić się w okolicy brzucha, a tkanka mięśniowa zanika. Jednak robienie brzuszków nic tu nie pomoże, ponieważ ćwiczenia ukierunkowane tylko na mięśnie brzucha nie przyniosą efektów.

Aby cieszyć się płaskim brzuchem po pięćdziesiątce, należy wzmacniać mięśnie całego ciała. Wykorzystaj więc te ćwiczenia i początkowo ćwicz przez 30-40 minut 2-3 razy w tygodniu. Stopniowo możesz zwiększać częstotliwość i czas wykonywania ćwiczeń.

Te ćwiczenia na płaski brzuch po 50. roku życia pomogą ci zadbać o kondycję i wyszczuplić talię!

Już po 30. roku życia metabolizm zwalnia

Na naszą sylwetkę wpływ ma w głównej mierze metabolizm, czyli przemiana materii, której celem jest przetworzenie spożywanych pokarmów na energię potrzebną nam do życia. Niestety, wraz z wiekiem, a więc już po 30. roku życia nasz metabolizm zwalnia i co każde 10 lat jego tempo obniża się o 1 proc. Dodatkowo po 35. roku życia tracimy masę mięśniową, której co każde 10 lat ubywa od 3 do 10 proc. To prowadzi do odkładania się tkanki tłuszczowej i przybierania na wadze. Tłuszcz gromadzi się głównie w okolicy talii i sprawia, że nasz brzuch się zaokrągla. Wpływają na to również choroby przewlekłe takie, jak: otyłość czy cukrzyca, a także problemy trawienne, np. wzdęcia, gazy, zaparcia.

Zobacz również: Produkty bogate w błonnik na sprawne trawienie

Tempo przemiany materii uzależnione jest m.in. od czynników genetycznych czy gospodarki hormonalnej, na które nie mamy większego wpływu, ale w dużej części metabolizm zależy również od naszego trybu życia. Możemy odpowiednio zmodyfikować nawyki, aby dłużej cieszyć się zgrabną figurą i dobrym zdrowiem.

Ruch i dieta to podstawa, aby mieć płaski brzuch po 50.

Regularne ćwiczenia oraz dieta to klucz do sukcesu. Osiągnięcie pożądanej figury w każdym wieku nie jest rzeczą prostą, ale po 50. roku życia szczególnie musisz zadbać o siebie i podjąć wysiłek, aby cieszyć się płaskim brzuchem i dobrym zdrowiem. Zrezygnuj więc z żywności przetworzonej, która jest kaloryczna oraz zawiera duże ilości nasyconych kwasów tłuszczowych, węglowodanów i soli. Wyeliminuj ze swojej diety nie tylko fast foody, ale zmniejsz również ilość spożywanych wędlin, serów czy słodkich i słonych przekąsek.

Jedz więcej produktów bogatych w błonnik, który zapewnia szybsze uczucie sytości, a dzięki temu zmniejsza ilość spożytego posiłku i zapobiega podjadaniu pomiędzy posiłkami. Zwiększ więc spożycie owoców i warzyw oraz pełnoziarnistych produktów zbożowych, które zapewnią odpowiednią ilość błonnika. Sięgaj również po rośliny strączkowe, chude mięso drobiowe oraz tłuste ryby morskie (makrela, śledź, łosoś). Produkty te zapewniają odpowiednią ilość białka do budowy mięśni oraz wspierają pracę serca i układu krążenia.

Zobacz, jakie ćwiczenia na płaski brzuch po 50. roku życia pomogą ci wyszczuplić talię!

Zadbaj o optymalne trawienie

miejsce #1

Biocodex

Symbiosys Alflorex Probiotyk 15kaps.

44,35 zł16,99 zł-62%
miejsce #2

Swanson

Swanson Sulforafan 400mcg 60kaps

34,99 zł17,29 zł-51%
miejsce #3

Caricol mus z Papai

99,99 zł98,00 zł
miejsce #4

Biocodex

Symbiosys Alflorex 30 kapsułek

40,62 zł
miejsce #5

Aflofarm

HepaSlimin 30 tabl.

8,48 zł
Materiały promocyjne partnera

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Duże śniadanie nie pomaga schudnąć

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Strona Zdrowia
Dodaj ogłoszenie