Zdrowe śniadanie z niczego w kilka minut. 8 propozycji na pyszne, odżywcze i zdrowe śniadanie z niewymyślnych składników

Martyna Jaros
Martyna Jaros
Zdrowe śniadanie wbrew pozorom, nie jest trudne do wykonania. Nie potrzeba do jego przygotowania nawet wymyślnych składników. Im prościej, tym lepiej i zdrowiej! Sprawdź, 8 propozycji na zdrowe śniadanie z niczego! 123rf
Zdrowe śniadanie pełne wartości odżywczych, ale także cieszące podniebienie można wykonać w kilka minut, mając do dyspozycji podstawowe artykuły spożywcze. Podpowiadamy 8 przepisów na zdrowe śniadanie, które będzie idealnych posiłkiem, aby rozpocząć dzień z mnóstwem energii.

Zdrowe śniadanie to dobry początek dnia

Śniadanie będące pierwszym posiłkiem dnia powinno być zdrowe, czyli pełne niezbędnych składników odżywczych, które dodadzą energii o poranku. Aby było zbilansowane, musi zawierać składniki dostarczające złożone węglowodany zapewniające energię, a także sycący błonnik o właściwościach wspierających pracę przewodu pokarmowego. Tego rodzaju węglowodany zawarte są w pieczywie, rozmaitych kaszach (np. bulgur, gryczana, jaglana, jęczmienna), makaronie, kolorowym ryżu oraz niesłodkich płatkach zbożowych. Pełnoziarniste produkty zapewniają także błonnik, w przeciwieństwie do jasnych ubogich w ten składnik.

Polecamy przeczytać:

W śniadaniu nie może zabraknąć pożywnego białka, które także syci na długo oraz dostarcza materiał budulcowy do regeneracji organizmu. Zawarty jest w pokarmach odzwierzęcych, a także roślinnych. Najzasobniejszymi źródłami protein są twaróg, serek ziarnisty, jaja, mięso i chude wędliny, ryby tłuste i chude, tofu, soczewica, fasola, ciecierzyca, a także jogurt, kefir, czy maślanka.

Kolejnym ważnym składnikiem zdrowego śniadania jest tłuszcz, gdyż w nim rozpuszczają się cenne witaminy A, D, E i K. Jego dodatek sprawia, że danie jest smaczniejsze i pełniejsze. Ważne, aby najczęściej wybierać roślinne pokarmy, gdyż tłuszcze pochodzące z tego źródła mają korzystny wpływ na organizm. Zawarte są w olejach roślinnych, oliwie z oliwek, orzechach, nasionach i pestkach, a także w awokado i orzechowym maśle. Tłuszcz kokosowy to głównie nasycone kwasy tłuszczowe, które podwyższają cholesterol.

Zdrowe śniadanie nie może istnieć bez porcji świeżych warzyw lub owoców, ponieważ zapewniają one cenne witaminy i składniki mineralne, a także błonnik. Spośród najzasobniej występujących to potas, beta-karoten, oraz witamina C. Dodatek owoców i warzyw zwiększa objętość posiłku i urozmaica danie. W alternatywie dla świeżych można skorzystać z mrożonek, suszonych owoców np. żurawiny, rodzynek lub daktyli, lub domowych konfitur.

Polecamy przeczytać:

Zdrowe śniadania z „niczego”

Zdrowe śniadanie można przygotować z „niczego”, ale wymaga to nieco kreatywności. Z pewnością każdy ma w swoich zakamarkach kilka łyżek mąki, zbożowych płatków, czy ostatnią torebkę ryżu. Na stole może znajdzie się samotny owoc lub warzywo, a w lodówce ostatni kubeczek jogurtu i dwa jaja. Przyda się również pieczywo, nawet to czerstwe, które dzień wcześniej można odświeżyć, umieszczając w woreczku z chlebem połowę jabłka. Wymienione składniki wystarczą do przygotowania pożywnego śniadania. Co ważne, posiłek będzie smaczny i odżywczy! Sprawdź, nasze propozycje na ciekawe zdrowe śniadania z niczego!

Pyszne przepisy na śniadanie autorstwa Darii Ładochy

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3