Te osoby nie powinny intensywnie trenować. W tych schorzeniach duży wysiłek nie jest wskazany, a może być nawet groźny! Kto powinien uważać?

Agata Siemiaszko
Agata Siemiaszko
Sport to zdrowie, a korzyści wynikające z uprawiania umiarkowanej aktywności fizycznej są ogromne. Inaczej sytuacja wygląda w przypadku intensywnych treningów. Sprawdź, kto musi uważać na duży wysiłek fizyczny. Zobacz kolejne slajdy, przesuwając zdjęcia w prawo, ew. naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE.
Sport to zdrowie, a korzyści wynikające z uprawiania umiarkowanej aktywności fizycznej są ogromne. Inaczej sytuacja wygląda w przypadku intensywnych treningów. Sprawdź, kto musi uważać na duży wysiłek fizyczny. Zobacz kolejne slajdy, przesuwając zdjęcia w prawo, ew. naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE. fot. Getty Images
Umiarkowana aktywność fizyczna może przynieść wiele korzyści zdrowotnych, w tym poprawić wydolność organizmu, usprawnić krążenie krwi, a nawet zmniejszyć ryzyko rozwoju wielu chorób, takich jakich alzheimer, cukrzyca typu 2, osteoporoza, a nawet depresja. Równie korzystne może być podejmowanie intensywnych treningów, jednak nie wszyscy mogą bezpiecznie uprawiać sport wymagający dużo wysiłku. Podpowiadamy, w jakich schorzeniach duży wysiłek nie jest wskazany, a może nawet stanowić zagrożenie zdrowia lub życia.

Spis treści

Kto powinien unikać intensywnych treningów? W tych chorobach lepiej uważać na duży wysiłek

Uprawianie aktywności fizycznej przynosi wiele korzyści dla zdrowia, a według najnowszych badań może nawet wydłużyć życie. Mimo korzyści, jakie wynikają z regularnej aktywności, nie wszyscy mogą bezpiecznie uprawiać intensywny sport. Podpowiadamy, w jakich schorzeniach lepiej wybierać lekkie lub umiarkowane treningi.

W tych schorzeniach lepiej unikać intensywnej aktywności fizycznej!

Dlaczego warto uprawiać sport? Korzyści dla zdrowia są zaskakujące!

Podczas aktywności fizycznej w organizmie podnosi się poziom endorfin, czyli tzw. hormonów szczęścia, dlatego po zakończonym treningu czujemy się odprężeni i szczęśliwi. Regularne ćwiczenie wpływa również pozytywnie na układ krążenia, obniża poziom cholesterolu frakcji LDL we krwi, a także wspiera walkę z nadciśnieniem tętniczym krwi.

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) sugeruje, że umiarkowana aktywność fizyczna na poziomie 150-300 minut tygodniowo może przynieść wiele korzyści dla całego organizmu.

Dodatkowo uprawianie sportu pozwala zgubić zbędne kilogramy, a tym samym odciążyć serce i stawy. Jakie jeszcze korzyści można osiągnąć z uprawiania umiarkowanej aktywności fizycznej? Wśród głównych zalet można również wymienić:

  • osiągnięcie prawidłowej masy ciała,
  • poprawę nastroju,
  • poprawę koncentracji i szybkości uczenia się,
  • odprężenie i zwiększenie odporności na stres,
  • wzmocnienie odporności organizmu,
  • lepszą jakoś snu,
  • wzmocnienie kości, stawów i serca,
  • obniżenie poziomu cholesterolu i trójglicerydów we krwi,
  • zwiększenie wrażliwości komórek na działanie insuliny,
  • poprawę libido,
  • zmniejszenie ryzyka chorób, w tym zawału serca, udaru mózgu, choroby Alzheimera, cukrzycy typu 2, stanu przedcukrzycowego, osteoporozy, a nawet depresji.

Warto pamiętać, że intensywny wysiłek również przynosi wiele korzyści, jednak jest on znacznie bardziej obciążający dla organizmu. Dlatego przed rozpoczęciem jakichkolwiek treningów, nie tylko tych intensywnych, warto skonsultować się z lekarzem, który zleci zrobienie podstawowych badań krwi, a także badania EKG i spirometrii.

Źródło: Aktywność fizyczna i padaczka Zdrowie i Dobrostan

Uzupełnij domową apteczkę

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na stronazdrowia.pl Strona Zdrowia