Jak wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia, najwięcej osób, bo aż co trzeci Polak (32 proc. pytanych), spontanicznie wskazał PKN Orlen jako firmę, która udzieliła wsparcia w walce z koronawirusem.
Pozostałe firmy miały wskazania spontaniczne poniżej 10 punktów proc. Liczby te były jednak dużo wyższe przy znajomości wspomaganej (ankieter wyczytał nazwy różnych firm). Tutaj w pierwszej dziesiątce znalazły się takie marki jak: PKN Orlen (57 proc.), LOT (45 proc.), Allegro (32 proc.) PZU (27 proc.), PKO Bank Polski (26 proc.), PGNiG, 4F, Agata Meble, Fundacja Lotos oraz Empik.
Jak czytamy na arc.com.pl, ponad połowa badanych (55 proc.) słyszała o jakichkolwiek działaniach prospołecznych firm wspierających walkę z koronawirusem. Polacy pytani o wsparcie, jakie powinno być udzielane, wskazywali tak samo często na wsparcie rzeczowe w postaci zakupu lub produkcji materiałów sanitarnych (41 proc.), jak i wsparcie finansowe (40 proc.). Zdecydowanie najmniej potrzebne, zdaniem Polaków, jest wsparcie rzeczowe (19 proc.) w postaci nieodpłatnego udostępnienia produktów czy usług danej firmy.
Badanie zrealizowano w dniach od 18 marca do 1 kwietnia 2020 r. Badanie przeprowadzono metodą CAWI (ankieta w formie elektronicznej). Wielkość próby: N=939.