PKN Orlen, LOT, Agata Meble, 4F i Żabka - według Polaków to właśnie te firmy zaangażowały się w walkę z koronawirusem

Jakub Oworuszko
Przemysław Świderski/ Polska Press
Walka z koronawirusem byłaby o wiele trudniejsza, gdyby nie zaangażowanie państwowych i prywatnych przedsiębiorstw. Polacy pytani o firmy, które wsparły walkę z koronawirusem, najczęściej wskazują paliwowego giganta - PKN Orlen. Ponadto ankietowanym przez ARC Rynek i Opinia najbardziej zapadły w pamięć dwie akcje: sprowadzenie do kraju Polaków przebywających za granicą przez LOT oraz produkcja środka dezynfekującego przez PKN Orlen.

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia, najwięcej osób, bo aż co trzeci Polak (32 proc. pytanych), spontanicznie wskazał PKN Orlen jako firmę, która udzieliła wsparcia w walce z koronawirusem.

PKN Orlen, LOT, Agata Meble, 4F i Żabka - według Polaków to właśnie te firmy zaangażowały się w walkę z koronawirusem
fot. ARC Rynek i Opinia/ arc.com.pl

Pozostałe firmy miały wskazania spontaniczne poniżej 10 punktów proc. Liczby te były jednak dużo wyższe przy znajomości wspomaganej (ankieter wyczytał nazwy różnych firm). Tutaj w pierwszej dziesiątce znalazły się takie marki jak: PKN Orlen (57 proc.), LOT (45 proc.), Allegro (32 proc.) PZU (27 proc.), PKO Bank Polski (26 proc.), PGNiG, 4F, Agata Meble, Fundacja Lotos oraz Empik.

PKN Orlen, LOT, Agata Meble, 4F i Żabka - według Polaków to właśnie te firmy zaangażowały się w walkę z koronawirusem
fot. ARC Rynek i Opinia/ arc.com.pl

Jak czytamy na arc.com.pl, ponad połowa badanych (55 proc.) słyszała o jakichkolwiek działaniach prospołecznych firm wspierających walkę z koronawirusem. Polacy pytani o wsparcie, jakie powinno być udzielane, wskazywali tak samo często na wsparcie rzeczowe w postaci zakupu lub produkcji materiałów sanitarnych (41 proc.), jak i wsparcie finansowe (40 proc.). Zdecydowanie najmniej potrzebne, zdaniem Polaków, jest wsparcie rzeczowe (19 proc.) w postaci nieodpłatnego udostępnienia produktów czy usług danej firmy.

Badanie zrealizowano w dniach od 18 marca do 1 kwietnia 2020 r. Badanie przeprowadzono metodą CAWI (ankieta w formie elektronicznej). Wielkość próby: N=939.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Najważniejsze wiadomości z kraju i ze świata

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
16 kwietnia, 21:41, Gość:

No a gdzie NBP ? To przecież NASZ NARODOWY BANK zaraz po władzoopozycji walczy z wirusem aż procenty znikają szybciej niż prędkość światła. To dzięki niemu ludzie dostają mejle smsy z banków o zmianie oprocentowania a nasz wiodący polski znów będzie żądał od klientów dopłat do oprocentowania kont, lokat. Ale za to biznesmeni zarobią na pożyczkach i ze zdwojoną energią będą apelować o wpłacanie na ich fundacje kasy którą po "obróbce" łaskawie rozdzielą pod swoją marką i ku swojej chwale.

A miała być inflacja... Kolejny raz lewicowo-liberalny świat okazał się snem idioty.

G
Gość

No a gdzie NBP ? To przecież NASZ NARODOWY BANK zaraz po władzoopozycji walczy z wirusem aż procenty znikają szybciej niż prędkość światła. To dzięki niemu ludzie dostają mejle smsy z banków o zmianie oprocentowania a nasz wiodący polski znów będzie żądał od klientów dopłat do oprocentowania kont, lokat. Ale za to biznesmeni zarobią na pożyczkach i ze zdwojoną energią będą apelować o wpłacanie na ich fundacje kasy którą po "obróbce" łaskawie rozdzielą pod swoją marką i ku swojej chwale.

Wróć na stronazdrowia.pl Strona Zdrowia