Nie wiesz, jakie ćwiczenie na nogi i schudniecie z brzucha zacząć robić? Wskakuj na rowerek stacjonarny – efekty cię zaskoczą!

Marta Siesicka-Osiak
Marta Siesicka-Osiak
Regularna jazda na rowerku stacjonarnym daje efekty. Widać je zarówno w wyglądzie nóg czy brzucha, jak i w lepszej kondycji i samopoczuciu.
Regularna jazda na rowerku stacjonarnym daje efekty. Widać je zarówno w wyglądzie nóg czy brzucha, jak i w lepszej kondycji i samopoczuciu. Taras Grebinets / GettyImages
Sport to obok odpowiedniej diety, podstawa utrzymania ciała w dobrej kondycji. Zimą ciężej zadbać nam o odpowiednią dawkę ruchu, ale są aktywności, które można uprawiać wtedy z powodzeniem i... efektami. Zaliczany jest do nich spinning, czyli jazda na rowerku stacjonarnym. Zobacz, co można zyskać, dzięki jeździe na rowerze treningowym. Skorzystają nie tylko nogi i brzuch!

Spis treści

Na czym polega spinning, czyli jazda na rowerku treningowym?

Jazda spinningowa to trening z użyciem roweru stacjonarnego, który zyskuje coraz większą popularność na całym świecie. Duży wpływ na zainteresowanie tą formą aktywności fizycznej miała pandemia, która zmusiła nas do pozostania i ćwiczenia w domach przez dłuższy czas oraz ograniczyła możliwość uprawiania sportów na zewnątrz.

Badania sugerują się, że jazda na rowerze spinningowym może być dla naszego ciała nawet korzystniejsza niż jazda na tradycyjnym rowerze! Trening można odbyć w pojedynkę lub z instruktorem podczas zorganizowanych zajęć grupowych, które trwają zazwyczaj godzinę i odbywają się przy muzyce. Można brać w nich udział osobiście lub łączyć się online. Podczas pedałowania, parametry roweru można dostosować, tak, aby zużywać więcej lub mniej energii – imitując jazdę pod górę lub z górki.

Jakie efekty daje jazda na rowerku stacjonarnym?

Dlaczego warto uprawiać spinning? Wpływa on pozytywnie zarówno na poprawę kondycji i wydolności organizmu, jak i budowanie mięśni nóg. Jest także odpowiednim rodzajem treningu dla osób, które chciałby zrzucić zbędne kilogramy. Jeżdżąc na rowerze stacjonarnym, angażujemy przede wszystkim mięśnie łydek, ud i pośladów, ale także mięśnie pleców, brzucha oraz… serce.

Zobacz: Skakanka na odchudzanie. Z tym tanim przyrządem spalisz prawie 300 kcal w pół godziny! Zobacz, jak skakać na skakance i wykonać trening HIIT

Spinning jest treningiem, który świetnie oddziałuje na układ sercowo-naczyniowy. Badania potwierdzają, że jazda na rowerze wpływa na zmniejszenie częstotliwości występowania zawałów serca i innych chorób tego narządu. Dzieje się tak, ponieważ regularna aktywność fizyczna pomaga obniżyć ciśnienie krwi oraz poziom hormonów stresu, podnosząc jednocześnie poziom „dobrego” cholesterolu i wydzielanie endorfin.

Ciekawostka: prezydent USA jest fanem jazdy na rowerze stacjonarnym

Przed objęciem urzędu prezydenta Stanów Zjednoczonych Ameryki, Joe Biden każdy dzień zaczynał od ćwiczeń w domowej siłowni wyposażonej w ciężary, bieżnię i rower spinningowy. Postanowił kontynuować ten zwyczaj, przeprowadzając się do Białego Domu.

Zobacz: Jill Biden to kobieta z klasą. Jej stylizacje zachwycają Amerykanów i są świetną inspiracją dla dojrzałych kobiet

Peloton – nowoczesny sprzęt, z którego korzystał Biden, łączy w sobie stacjonarny rower treningowy z interaktywnym tabletem, umożliwiającym użytkownikom branie zdalnego udziału w treningach grupowych.

Ze względu na to, że rower wyposażony jest w kamerkę i mikrofon, eksperci ds. bezpieczeństwa Białego Domu, musieli odpowiednio zabezpieczyć go przed cyberatakami. Obecnie Biden ćwiczy regularnie – pięć razy w tygodniu. W czasie wolnym jeździ także na tradycyjnym rowerze.

Miej ciśnienie pod kontrolą

Materiały promocyjne partnera
od 7 lat
Wideo

21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na stronazdrowia.pl Strona Zdrowia