Coraz więcej wątpliwości konsumentów z powodu koronawirusa. UOKiK odpowiada na pytania

asz
Koronawirus pokrzyżował plany wielu osób. Teraz konsumenci mają wiele pytań. Odpowiedzi na najczęstsze z nich UOKiK publikuje na swojej stronie.
Koronawirus pokrzyżował plany wielu osób. Teraz konsumenci mają wiele pytań. Odpowiedzi na najczęstsze z nich UOKiK publikuje na swojej stronie. pixabay.com
Koronawirus w Polsce i na świecie pokrzyżował plany wielu osobom. Odwołane loty, konieczność zrezygnowania z wykupionych wcześniej wycieczek, pojawiające się na rynku oferty środków, których producenci obiecują ochronę przed koronawirusem – to tylko niektóre kwestie budzące wątpliwości konsumentów. Rozwiać je postanowił UOKiK. W tym celu uruchomiono specjalną podstronę, na której znajdują się odpowiedzi na najczęściej zadawane urzędnikom pytania w związku z pandemią koronawirusa.

UOKiK odpowiada na najczęstsze pytania w związku z koronawirusem

UOKiK poinformował we wtorek, że zarówno do niego, jak i do Europejskiego Centrum Konsumenckiego oraz na infolinię konsumencką w ostatnim czasie napływa coraz więcej pytań i skarg konsumentów. Postanowiono więc w jednym miejscu zebrać odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania.

Konsumenci czują się zagubieni w czasie, gdy masowo są odwoływane imprezy i wyjazdy, a ceny niektórych produktów w sklepach tradycyjnych czy internetowych szybują w górę. Dlatego postanowiliśmy przygotować odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania o prawa konsumenckie w tej nadzwyczajnej sytuacji. Zachęcamy do zajrzenia na stronę uokik.gov.pl i skorzystania z pakietu informacji specjalnie przygotowanego przez naszych ekspertów. To wiarygodne i rzetelne źródło wiedzy, będziemy je cały czas uzupełniać o nowe kwestie, które będą się pojawiać w zapytaniach od obywateli – wyjaśnia Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

Porady i odpowiedzi przygotowane przez UOKiK podzielono na kategorie tematyczne, takie jak:

  • usługi turystyczne
  • hotele
  • transport
  • sprzedaż
  • usługi finansowe
  • usługi
  • ochrona konsumentów

Czy dostanę pieniądze za odwołany lot? Czy mogę bezpłatnie odwołać rezerwację? UOKiK odpowiada

Na stworzonej przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta znajdziemy odpowiedzi na takie pytania jak:

  • Czy przysługuje zwrot pieniędzy za zagraniczną wycieczkę odwołaną przez organizatora z powodu koronawirusa?
  • Czy można zrezygnować z lotu i otrzymać pełny zwrot pieniędzy?
  • Co zrobić, gdy maseczki ochronne i środki do dezynfekcji bardzo podrożały?
  • Czy sklep ma prawo przyjmować wyłącznie płatności dokonywane kartą lub telefonem?
  • Czy można bezkosztowo zrezygnować z rezerwacji sali na wesele?

To tylko niektóre pytania, na które odpowiedzi można znaleźć na uruchomionej przez UOKiK stronie. Urząd zapewnia, że będzie ją uzupełniał o kolejne odpowiedzi na często pojawiające się pytania.

Już w ubiegłym tygodniu UOKiK zapowiedział, że będzie przyglądał się cenom rosnącym w związku z epidemią koronawirusa.

CZYTAJ WIĘCEJ: UOKiK przyjrzy się wzrostom cen w związku z koronawirusem. Przedsiębiorcy chcący zarobić na epidemii będą pod lupą >>>

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Najważniejsze wiadomości z kraju i ze świata

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na stronazdrowia.pl Strona Zdrowia