Jak sprawić, aby twój biznes był lepiej widzialny online

Anna Bartosiewicz
geralt/ Pixabay.com
W obliczu epidemii koronawirusa w internecie nastąpił wysyp darmowych szkoleń, kursów i webinarów. Organizacja spotkania online dla szerszego grona odbiorców to znakomita okazja do promocji swojej marki w sieci. Podpowiadamy, jak pozyskać nowych klientów online.

Jednym z najprostszych sposobów na zainteresowanie odbiorców swoim produktem lub usługą jest promowanie marki w internecie. Obecnie ludzie większość czasu spędzają w domach. Szukają nowych rozrywek i sposobów na uzupełnienie wiedzy. To najlepszy moment, aby zainteresować ich swoim produktem lub usługą.

Zorganizuj webinar

Najlepszym sposobem na dotarcie do potencjalnych klientów jest nagranie dla nich filmu lub organizacja spotkania online. Można ono odbyć się na Facebooku, YouTubie lub w innej przestrzeni wirtualnej. Ostatnio wyjątkowo dużą popularnością wśród internautów cieszy się Zoom.

Osoby, które łączą się przez program w sieci, nie muszą instalować na komputerze dodatkowego oprogramowania. Wystarczy, że klikną link do spotkania. Mogą także pobrać wtyczkę Zoom do Google Chrome. Właściciele urządzeń mobilnych powinni natomiast pobrać aplikację na smartfona czy tablet.

Epidemia koronawirusa to świetna okazja do pozyskania nowych klientów. Z uwagi na to, że wiele osób pracuje zdalnie, część organizatorów wydarzeń i sprzedawców usług przeniosła swoje wydarzenia do sieci.  Oto najlepsze sposoby na promocję w internecie.

Jak promować biznes online podczas epidemii koronawirusa?

Administrator może wyciszyć uczestników spotkania w trakcie swojego wystąpienia, a także jest w stanie udostępnić im widok ekranu. Osoby, które chcą zabrać głos w dyskusji, mogą zadawać pytania na czacie lub zgłaszać się poprzez podniesienie wirtualnej ręki. Gospodarz ma także możliwość podzielenia uczestników spotkania na grupy, przypisując ich do wirtualnych pokojów. To bardzo wygodna funkcjonalność dla szkoleniowców.

Zorganizuj otwarte spotkanie na Faceboku

Przez koronawirusa odwołano wiele meetupów, konferencji i wydarzeń branżowych. Warto wypełnić powstałą po nich lukę i zorganizować własne spotkanie na Facebooku. W internecie można znaleźć wiele przydatnych platform do streamingu. Dzięki nim osoby oglądające transmisję na żywo będą w stanie zobaczyć głównych uczestników spotkania, nawet jeżeli rozmówcy znajdują się w różnych miejscach.

Do transmitowania na żywo na Facebooku, YouTubie czy LinkedIn można wykorzystać OBS Studio lub StreamYard.

Opublikuj tutorial na YouTubie

Możliwość zainteresowania klienta swoją marką na dają również filmy publikowane na YouTubie. Ze względu na to, że popularność materiałów wideo rośnie, warto założyć swój własny kanał na YouTubie lub Vimeo. Wielu użytkowników bezpośrednio tam szuka materiałów i tutoriali związanych z interesującymi ich zagadnieniami. Publikowanie krótkich, kilku- lub kilkunastominutowych nagrań może pomóc w utrwaleniu wizerunku firmy jako numeru jeden w swojej dziedzinie.

Promuj swoją działalność w sieci

Ze względu na pandemię koronawirusa kina, teatry i kluby muzyczne są zamknięte, ale nadal można zarabiać na twórczości artystycznej. Przykładem tego są kinowe hity, które można oglądać na takich platformach jak VOD.pl, Player.pl, Cineman.pl, Ipla czy iTunes. W marcu do sieci trafił m.in. „Hejter” Jana Komasy. Film twórcy Sali samobójców miał swoją premierę 6 marca, ale przez pandemię koronawirusa prawie nikt nie zdążył go obejrzeć. Teraz produkcja może dostać drugie życie.

Przez pandemię koronawirusa coraz więcej osób korzysta z profesjonalnych narzędzi do komunikacji, zarządzania projektami i delegowania zadań. Wśród nich prym wiodą takie aplikacje, jak Slack, Basecamp czy Trello. Niektóre narzędzia są bezpłatne, inne można testować za darmo ze względu na pandemię koronawirusa. Zobacz, jakich aplikacji używać do komunikacji oraz pracy zdalnej.

10 aplikacji, które usprawnią komunikację podczas pracy zdalnej

Firmy mają teraz ogromne pole do popisu. Mogą promować swoje produkty i usługi w grupach tematycznych na Facebooku, a także poprzez publikowanie artykułów na blogach, w mediach branżowych i na LinkedIn. Niezwykłą popularnością cieszą się teraz również raporty, podręczniki oraz inne publikacje udostępniane bezpłatnie w zamian za podanie przez użytkownika adresu e-mail oraz wyrażenie zgody na przysyłanie informacji handlowych i marketingowych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na stronazdrowia.pl Strona Zdrowia