Jednym z najprostszych sposobów na zainteresowanie odbiorców swoim produktem lub usługą jest promowanie marki w internecie. Obecnie ludzie większość czasu spędzają w domach. Szukają nowych rozrywek i sposobów na uzupełnienie wiedzy. To najlepszy moment, aby zainteresować ich swoim produktem lub usługą.
Zorganizuj webinar
Najlepszym sposobem na dotarcie do potencjalnych klientów jest nagranie dla nich filmu lub organizacja spotkania online. Można ono odbyć się na Facebooku, YouTubie lub w innej przestrzeni wirtualnej. Ostatnio wyjątkowo dużą popularnością wśród internautów cieszy się Zoom.
Osoby, które łączą się przez program w sieci, nie muszą instalować na komputerze dodatkowego oprogramowania. Wystarczy, że klikną link do spotkania. Mogą także pobrać wtyczkę Zoom do Google Chrome. Właściciele urządzeń mobilnych powinni natomiast pobrać aplikację na smartfona czy tablet.
Administrator może wyciszyć uczestników spotkania w trakcie swojego wystąpienia, a także jest w stanie udostępnić im widok ekranu. Osoby, które chcą zabrać głos w dyskusji, mogą zadawać pytania na czacie lub zgłaszać się poprzez podniesienie wirtualnej ręki. Gospodarz ma także możliwość podzielenia uczestników spotkania na grupy, przypisując ich do wirtualnych pokojów. To bardzo wygodna funkcjonalność dla szkoleniowców.
Zorganizuj otwarte spotkanie na Faceboku
Przez koronawirusa odwołano wiele meetupów, konferencji i wydarzeń branżowych. Warto wypełnić powstałą po nich lukę i zorganizować własne spotkanie na Facebooku. W internecie można znaleźć wiele przydatnych platform do streamingu. Dzięki nim osoby oglądające transmisję na żywo będą w stanie zobaczyć głównych uczestników spotkania, nawet jeżeli rozmówcy znajdują się w różnych miejscach.
Do transmitowania na żywo na Facebooku, YouTubie czy LinkedIn można wykorzystać OBS Studio lub StreamYard.
Opublikuj tutorial na YouTubie
Możliwość zainteresowania klienta swoją marką na dają również filmy publikowane na YouTubie. Ze względu na to, że popularność materiałów wideo rośnie, warto założyć swój własny kanał na YouTubie lub Vimeo. Wielu użytkowników bezpośrednio tam szuka materiałów i tutoriali związanych z interesującymi ich zagadnieniami. Publikowanie krótkich, kilku- lub kilkunastominutowych nagrań może pomóc w utrwaleniu wizerunku firmy jako numeru jeden w swojej dziedzinie.
Promuj swoją działalność w sieci
Ze względu na pandemię koronawirusa kina, teatry i kluby muzyczne są zamknięte, ale nadal można zarabiać na twórczości artystycznej. Przykładem tego są kinowe hity, które można oglądać na takich platformach jak VOD.pl, Player.pl, Cineman.pl, Ipla czy iTunes. W marcu do sieci trafił m.in. „Hejter” Jana Komasy. Film twórcy Sali samobójców miał swoją premierę 6 marca, ale przez pandemię koronawirusa prawie nikt nie zdążył go obejrzeć. Teraz produkcja może dostać drugie życie.
Firmy mają teraz ogromne pole do popisu. Mogą promować swoje produkty i usługi w grupach tematycznych na Facebooku, a także poprzez publikowanie artykułów na blogach, w mediach branżowych i na LinkedIn. Niezwykłą popularnością cieszą się teraz również raporty, podręczniki oraz inne publikacje udostępniane bezpłatnie w zamian za podanie przez użytkownika adresu e-mail oraz wyrażenie zgody na przysyłanie informacji handlowych i marketingowych.