Te nawyki mogą znacznie pogorszyć stan twojego zdrowia. Wyeliminuj je i poczuj różnicę. Oto 5 zachowań, których lepiej unikać

Agata Siemiaszko
Agata Siemiaszko
Niektóre nawyki źle wpływają na nasz organizm i w konsekwencji mogą zwiększać ryzyko rozwoju wielu chorób, takich jak cukrzyca typu 2, nadciśnienie tętnicze lub depresję. Zobacz kolejne slajdy, przesuwając zdjęcia w prawo, naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE.
Niektóre nawyki źle wpływają na nasz organizm i w konsekwencji mogą zwiększać ryzyko rozwoju wielu chorób, takich jak cukrzyca typu 2, nadciśnienie tętnicze lub depresję. Zobacz kolejne slajdy, przesuwając zdjęcia w prawo, naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE. brizmaker/gettyimages
Udostępnij:
Prozdrowotny styl życia to działania mające na celu poprawę lub utrzymanie dobrego stanu zdrowia organizmu. Niestety, niektóre nawyki mogą w znacznym stopniu je pogorszyć. Sprawdź, czy również popełniasz te błędy, narażając się na pogorszenie jakości życia!

Prozdrowotne zachowania mogą poprawić stan zdrowia

Prozdrowotny styl życia, to wykonywanie codziennych czynności w taki sposób, aby wzmacniać i utrzymać organizm w dobrej kondycji fizycznej i psychicznej. To właśnie styl życia w głównej mierze decyduje o zdrowiu.

5 nawyków, które niszczą zdrowie. Pozbądź się ich

Niektóre nawyki źle wpływają na nasz organizm i w konsekwencji mogą zwiększać ryzyko rozwoju wielu chorób, takich jak cukrzyca typu 2, nadciśnienie tętnicze lub depresję. Czasem wystarczą drobne zmiany. Zobacz, które nawyki niszczą nasze zdrowie i wyeliminuj je ze swojego życia.

Zadbaj o zbilansowaną dietę, aktywność fizyczną i odpowiednią ilość snu

Styl życia kształtuje się przez całe życie, zaczynając już od najmłodszych lat. Zachowania zdrowotne można podzielić na pozytywne i negatywne. Do prozdrowotnych działań zaliczamy:

  • systematyczną aktywność fizyczną,
  • zbilansowana dietę,
  • dbanie o higienę osobistą,
  • dbanie o odpowiednia ilość snu,
  • unikanie zbyt długiej ekspozycji na promienie słoneczne i stosowanie kremów z filtrem UV,
  • robienie badań profilaktycznych,
  • umiejętne radzenie sobie ze stresem,
  • właściwe kontakty międzyludzkie.

Negatywne, czyli antyzdrowotne zachowania, które w znaczny sposób zagrażają zachowaniu dobrego stanu zdrowia to:

  • palenie papierosów,
  • spożywanie alkoholu,
  • stosowanie środków psychoaktywnych,
  • przypadkowe kontakty płciowe,
  • unikanie leczenia lub stosowanie leków bez konsultacji z lekarzem.

Skutki negatywnych zachowań zdrowotnych ujawniają się często dopiero po wielu latach. Edukację zdrowotną powinno się zatem rozpocząć już od najmłodszych lat. Warto wspomnieć, że zachowania zdrowotne dzieci i młodzieży tworzą się pod wpływem wzorców przekazywanych przez szkołę, rodziców, rówieśników oraz środków masowego przekazu.

Źródła:

Zobacz, jak zadbać o odporność

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Małpia ospa może być użyta jako broń biologiczna

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Strona Zdrowia
Dodaj ogłoszenie