Plusy spacerowania. Już 30 minut chodzenia dziennie może przynieść ogromne korzyści dla zdrowia – wzmocni serce, mięśnie i psychikę

Marta Siesicka-Osiak
Marta Siesicka-Osiak
Spacerowanie ma wpływ na rozwój mięśni – w szczególności nóg, pośladków, ale także tułowia i ramion, a tym samym chroni stawy przed urazami.
Spacerowanie ma wpływ na rozwój mięśni – w szczególności nóg, pośladków, ale także tułowia i ramion, a tym samym chroni stawy przed urazami. Jakub Steinborn / Polska Press
Udostępnij:
Spacerowanie to prosta, bezpieczna i bezpłatna forma aktywności dostępna niemal dla wszystkich. Plusy płynące z regularnych spacerów są nie do przecenienia – skorzysta zarówno ciało, jak i umysł! Sprawdź, jak i ile spacerować, aby osiągnąć najlepsze efekty.

30 minut spaceru dla zdrowia

Spalanie kalorii podczas godziny chodzenia wynosi ok. 245 kcal i jest zbliżone do efektu, jaki osiągniemy podczas kwadransa szybkiego biegu czy 50 minut jazdy na rowerze. Ale już półgodzinny spacer może przynieść zaskakujące efekty zdrowotne.

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) zaleca, aby wszyscy dorośli w wieku 18-64 lat dążyli do minimum 150 minut umiarkowanej aktywności fizycznej każdego tygodnia. Spacery wliczą się do zalecanych form ruchu.

To tylko 30 minut umiarkowanej aktywności, wymagającej trochę wysiłku, ale nadal umożliwiającej swobodną rozmowę, przez 5 dni w tygodniu. Półgodzinny spacer można podzielić na trzy 10-minutowe sesje w każdym z pięciu dni. Jest tak samo korzystne, jak zrobienie 30 minut za jednym razem! – zachęca australijska organizacja Heart Foundation Walking.

Jakie korzyści płyną ze spacerowania?

Ta niedoceniana na co dzień forma ruchu przynosi wiele korzyści zdrowotnych. Oprócz oczywistych plusów, jak poprawa kondycji czy figury, przynosi też dodatkowe, jak np. lepsze poznanie swojej okolicy czy nawiązanie nowych znajomości np. przy okazji spacerów z psem.

Naukowcy coraz częściej udowadniają pozytywny wpływ spacerów na zdrowie fizyczne i psychiczne. Wśród najważniejszych wymienia się zmniejszenie ryzyka występowania chorób serca i niektórych nowotworów oraz zbawienny wpływ na psychikę.

Zobacz w galerii: Jakie efekty daje codzienne spacerowanie?

Aby rozpocząć spacerowanie wystarczą: dobre chęci, wygodne buty i woda. Osoby cierpiące z powodu problemów z sercem czy astmą powinny skonsultować zwiększenie swojej aktywności z lekarzem prowadzącym i obserwować czy nie nasiliły się objawy choroby.

Źródła:

Wygodne buty sportowe

Materiały promocyjne partnera

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Małpia ospa może być użyta jako broń biologiczna

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Strona Zdrowia
Dodaj ogłoszenie