Oto niezawodne ćwiczenia na brzuch. Możesz robić je nie tylko w domu, a efekty Cię zaskoczą. Wypróbuj skuteczny trening na płaski brzuch

Anna Rokicka-Żuk
Anna Rokicka-Żuk
Jak ćwiczyć, celując w wystający brzuszek? Oto 10 naprawdę skutecznych ćwiczeń na płaski brzuch, z których każdy wybierze swój ulubiony zestaw. Dzięki nim wzmocnisz też kręgosłup i wyrzeźbisz ładną sylwetkę. Przesuwaj zdjęcia w prawo lub w dół, ew. naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE.
Jak ćwiczyć, celując w wystający brzuszek? Oto 10 naprawdę skutecznych ćwiczeń na płaski brzuch, z których każdy wybierze swój ulubiony zestaw. Dzięki nim wzmocnisz też kręgosłup i wyrzeźbisz ładną sylwetkę. Przesuwaj zdjęcia w prawo lub w dół, ew. naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE. piksel/123RF
Wyszczuplanie brzucha to nic trudnego, jeśli zna się odpowiednie ćwiczenia. Jest ich jednak tyle, że wybór może być trudny. Trzeba wiedzieć, że nie wszystkie działają równie skutecznie, a niektóre wręcz uważa się za niepożądane. Podpowiadamy, jak za pomocą fitnessu odchudzić i wyrzeźbić talię, wzmacniając przy tym ciało. Oto 10 prostych i niezawodnych ćwiczeń na płaski brzuch, których efekty są warte wysiłku.

Spis treści

Nie wszystkie ćwiczenia pomogą wyszczuplić brzuch

Co zrobić, żeby mieć płaski brzuch? Pomogą w tym ćwiczenia, które wpłyną też na postawę ciała i sprawią, że cała sylwetka stanie się smuklejsza. Ich właściwy zestaw sprawi, że brzuch będzie mocniejszy i smuklejszy, co przełoży się też na lepsze podtrzymanie kręgosłupa i pomoże zmniejszyć dolegliwości z jego strony.

Choć nie możemy decydować o tym, które pokłady tkanki tłuszczowej organizm będzie spalać w pierwszej kolejności, ćwicząc brzuch sprawimy, że ta partia ciała będzie zmieniać swój wygląd najszybciej.

Warto wiedzieć, które ćwiczenia stosować, aby brzuch robił się coraz bardziej umięśniony, a które nie mają bezpośredniego przełożenia na jego wygląd. Ćwiczenia powinno się urozmaicać tak, aby wzmacniać wszystkie mięśnie brzucha. Nie wszystkie proponowane ruchy wzmacniają bezpośrednio mięśnie brzucha – niektóre z nich stanowią przeciwwagę dla ruchów spinających, a inne pomagają wzmacniać tułów i stabilizować kręgosłup, przez co wykonywanie ich razem przynosi lepsze efekty.

Sprawdź też:

Płaski brzuch to także zasługa diety

Dbanie o płaski brzuch i ładną figurę często wiąże się z ciężką pracą. Nie wystarczy stosować się do restrykcyjnych zasad diety, aby mieć ładną sylwetkę i pozbyć się brzuszka. Do problemu należy podejść kompleksowo, skupiając się zarówno na ćwiczeniach, jak i zdrowym odżywianiu.

Dieta powinna być urozmaicona i o niskim indeksie glikemicznym. Oznacza to, że powinna bazować na nieprzetworzonych produktach i domowych daniach, a ograniczać cukry i oczyszczoną mąkę. Konieczne jest także ograniczenie spożycia soli i przemysłowe tłuszczów, a zwiększenie udziału w menu świeżych warzyw i owoców, nasion roślin strączkowych, orzechów i pestek.

Warto również pamiętać o tym, że najlepsze efekty osiągniemy, wykonując ćwiczenia na różne partie mięśni brzucha. Ich regularne wykonywanie pomaga rzeźbić ładną sylwetkę i wzmacnia mięśnie. Tylko w ten sposób będziemy w stanie zapewnić sobie jego ładny wygląd i odpowiednie umięśnienie.

Polecamy 10 topowych elementów codziennego minitreningu, które poprawią wygląd środkowych partii ciała i pomogą wyszczuplić talię. Można wykonać w niemal każdym miejscu, m.in. w domu, plenerze czy klubie fitness

Dodaj firmę
Logo firmy Ministerstwo Zdrowia
Warszawa, ul. Miodowa 15
Autopromocja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Katastrofa śmigłowca pod Kijowem. Zginęło kie...

Katastrofa śmigłowca pod Kijowem. Zginęło kierownictwo MSW Ukrainy

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

L
Lidia
Też muszę się wziąć za siebie, bo trochę mi się przytyło. Znajoma korzysta z rowerka stacjonarnego z polskiego geekbuying. Ja co prawda nie mam, ale zawsze mogę wykonywać jakieś ćwiczenia w domu, które nie są skomplikowane/
Wróć na stronazdrowia.pl Strona Zdrowia