Facebook stworzył fundusz pomocowy dla mediów. Ma załagodzić skutki koronawirusa
Media na całym świecie, podobnie jak wszystkie firmy, również mierzą się z trudnościami, wiążącymi się z pandemią koronawirusa - odpływem reklamodawców oraz odbiorców. Firma Marka Zuckerberga ogłosiła, że ustanowiła specjalny fundusz pomocowy w wysokości 100 mln dolarów, z których 25 mln zostanie przekazanych jako bezpośrednie finansowanie dla lokalnych mediów w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.
Kolejne 75 mln dolarów ma zostać przekazane wydawcom międzynarodowym na podjęcie działań marketingowych i reklamowanych, co może załagodzić straty finansowe. Nie wiadomo jeszcze, jak te środki zostaną rozdysponowane i czy polskie media uzyskają takie wsparcie.
Facebook to nie pierwszy gigant, który pomaga w dobie koronawirusa
Nie tylko Facebook pomaga. Spośród technologicznych gigantów, swoje wsparcie w walce ze skutkami pandemii koronawirusa zadeklarował też koncern Google, który przeznaczył na ten cel 800 mln dolarów w funduszach i pożyczkach dla przedsiębiorców.
Źródła: Wirtualne Media, Business Insider
- Podróżuj bez wychodzenia z domu: zobacz cuda tego świata
- Zobacz nowe pomysły dla domowych artystów i majsterkowiczów
- Tak przyroda wraca do życia, gdy ludzie są w izolacji
- To musisz wiedzieć o dodatkowym zasiłku opiekuńczym
- Wiosna na Netflixie: co obejrzeć oprócz Króla Tygrysów?
- Te zawody wykonują roboty. Maszyny odbiorą nam pracę?