Kosmetyki naturalne podbijają serca Polek. Warto jednak uważać na pewne mity
W Polsce mamy już blisko 400 producentów kosmetycznych i pomimo pandemii branża ta rozwija się prężnie w tempie prawie 5 procent rocznie. Jak podaje GfK Polonia, wartość segmentu kosmetyków naturalnych wzrosła przez 12 miesięcy do połowy 2020 r. aż o 39 procent, a ich wybór zwiększył się o połowę.
W rozpowszechnianiu się naturalnych produktów zwłaszcza rodzimych firm pomagają kosmetyczne nowości, które stanowią aż 20-30 oferty wielu z nich. To właśnie w nowinkach znajdują odzwierciedlenie globalne trendy skupiające się na zdrowiu, ekologii i etyce, które wymagają używania składników naturalnych, organicznych i nietestowanych na zwierzętach.
Szacuje się, że produkty naturalne stanowią już ok. 4 procent wszystkich kosmetyków na naszym rynku. Zna je już co czwarty Polak, jednak przy wyborze kierujemy się głównie informacjami zawartymi z przodu etykiety.
Polecamy przeczytać
Tymczasem trzeba pamiętać, że kosmetyk naturalny to taki, w którym użyto co najmniej 90 procent składników naturalnego pochodzenia, a w praktyce zawartość ta prawie nigdy nie sięga 100 procent. Jednocześnie stwierdzenia, że produkt jest wolny od wymienionych substancji, często wprowadzają nas w błąd.
Co warto wiedzieć zanim sięgniesz po kosmetyki naturalne? To pomoże uniknąć Ci nietrafionych zakupów
Sprawdź, w jakie mity na temat naturalnych kosmetyków nie należy wierzyć i jakich błędów nie popełniać przy ich wyborze
ZOBACZ: Czym najlepiej zmyć makijaż? Ekspert: Anna Salomon, kosmetolog