Od soboty 17 lipca obowiązują nowe zasady dotyczące podróżnych, którzy przylatują do Polski. Każdy zobowiązany jest przed odprawą wypełnić elektroniczną Kartę Lokalizacji Podróżnego.
Celem Karty Lokalizacji Podróżnego jest pomoc służbom sanitarnym w szybkim dotarciu do osób, które w trakcie podróży na teren Polski mogły mieć styczność z osobą chorą na COVID-19, znajdującą się na pokładzie samolotu.
KLP jest wyłącznie dostępna w formie elektronicznej, jednak można ją wypełnić w formie papierowej wyłącznie w przypadku braku dostępu do systemu teleinformatycznego. Wtedy karty rozdaje personel pokładowy, który później je zbiera i przekazuje odpowiednim służbom.
Jakie informacje będą potrzebne?
- kraj, w którym rozpoczęła się podróż,
- numer lotu,
- data przylotu,
- imię i nazwisko,
- numer PESEL lub dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport),
- dane do kontaktu (telefon, adres e-mail),
- adresy wszystkich miejsc, w których masz zamiar pozostawać przez pierwsze 14 dni pobytu Polsce (np. hotel, dom rodzinny, ośrodek wczasowy),
- informacja, czy posiadasz zaświadczenie, że jesteś ozdrowieńcem lub osobą w pełni zaszczepioną albo czy posiadasz negatywny wynik testu PCR na koronawirusa SARS-Cov-19.
Dane, które podawane są w Karcie Lokalizacji Podróżnego, są przetwarzane przez sanepid (Państwową Inspekcję Sanitarną).
Administratorem danych jest państwowy powiatowy inspektor sanitarny właściwy ze względu na miejsce zamieszkania lub pobytu podróżnego, w którym podróżny będzie odbywać obowiązkową kwarantannę, albo inne planowane miejsce pobytu podróżnego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Co należy zrobić?
- Kliknij Wypełnij formularz.
- Podaj adres e-mail. Kliknij Potwierdź e-mail.
- Otrzymasz maila z linkiem do formularza. Kliknij w link.
- Uzupełnij wszystkie pola obowiązkowe w formularzu (szczegóły znajdziesz w sekcji Co musisz przygotować).
- Zaakceptuj wszystkie zgody i oświadczenia.
- Wyślij zgłoszenie. Na podany w formularzy adres e-mail otrzymasz potwierdzenie.
- Potwierdzenie możesz wydrukować lub okazać je obsłudze lotniska na urządzeniu mobilnym (np. na telefonie, tablecie).