Epidemia koronawirusa w Polsce zwiększa nasz patriotyzm zakupowy
Jak podkreślają specjaliści, pogłębianie się patriotyzmu zakupowego Polaków obserwowane jest od kilku lat, jednak w obliczu pandemii koronawirusa chęć sięgania po krajowe produkty jest jeszcze większa.
Wydawać by się mogło, że Polacy w tym czasie zachowają się nieco egoistycznie, czyli skupią się na sobie, własnej rodzinie i zdrowiu, tymczasem w społeczeństwie zrodziła się chęć pomocy i wsparcia dla siebie nawzajem. Ten patriotyzm zakupowy Polaków nigdy nie miał takiej skali jak teraz. - mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Olga Walentynowicz z firmy PPL Koral.
Z badań przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia dla marki Koral wynika, że odkąd w Polsce rozprzestrzenia się koronawirus i w życie wchodzą kolejne obostrzenia, Polacy zwracają większą uwagę na kraj pochodzenia produktów niż wcześniej.
Koronawirus w Polsce: Chcemy swoimi wyborami pomóc polskim przedsiębiorcom i gospodarce
Jak tłumaczą specjaliści, zwrócenie się w stronę patriotyzmu zakupowego w dobie koronawirusa ma na celu nie tylko chęć wsparcia polskich producentów, ale także świadomość, że produkty są bezpieczne. Ze wspomnianych wcześniej badań wynika, że aż połowa ankietowanych uważa, że w obecnej sytuacji polskie produkty są bezpieczniejsze od tych, które są importowane.
Dodatkowo, zdaniem ekspertów, Polacy coraz częściej zdają sobie sprawę z tego, że także wybory jednostek decydują o wspólnym losie i o kondycji polskiej gospodarki w obliczu koronawirusa.
Ponad 60 proc. Polaków deklaruje chęć pomocy polskim firmom w czasie pandemii koronawirusa, a 90 proc. z nich ma już sposób na to, jak chce to zrobić, a mianowicie częściej kupować polskie produkty – mówi Olga Walentynowicz w rozmowie z Newseria Biznes.
Eksperci dodają, że zachowania Polaków, które obecnie kształtują się w społeczeństwie z pewnością przydadzą się także w kolejnych tygodniach, miesiącach i latach. Zdaniem Olgi Walentynowicz, jeszcze przez długi czas po zniesieniu obostrzeń będziemy musieli wspierać wiele gałęzi biznesu. Wciąż rozwijający się patriotyzm zakupowy Polaków jest zatem dobrym sygnałem na to, że przedsiębiorcy będą mogli liczyć na wsparcie konsumentów.
Źródło: Biznes Newseria