Spis treści
E-Doradca NFZ odpowiada na pytania pacjentów
Masz pytanie do NFZ? Narodowy Fundusz Zdrowia przypomina, że można zadać je pracownikowi oddziału w bezpośredniej rozmowie poprzez bezpłatną usługę E-Doradca NFZ. Umożliwia ona konsultację przez spotkanie wideo.
Choć funkcja ta nie jest nowa, bo działa od początku 2022 r., wciąż niewiele osób wie, że to dodatkowy sposób kontaktu z NFZ oprócz infolinii pod numerem 800 190 590, a także wysłania e-maila czy listu.
Warto jednak wiedzieć, że z e-Doradcą NFZ można porozmawiać tylko na tematy zawierające informacje ogólne, m.in.:
- prawa pacjenta,
- ubezpieczenie zdrowotne,
- leczenie uzdrowiskowe,
- zasady udzielenia świadczeń i uprawnień szczególnych (krwiodawcy, kombatanci),
- ubezpieczenie dobrowolne,
- wysokości składki NFZ,
- refundacja i realizacja zleceń na wyroby medyczne,
- placówki medyczne,
- dostępne terminy leczenia,
- transport pacjenta,
- zwrot kosztów leczenia,
- profil zaufany,
- zasady składania wniosków,
- profilaktyka i promocja zdrowia,
- portal Diety NFZ,
- zasady wypełniania i składania wniosków o EKUZ i certyfikatu zastępującego EKUZ,
- zasady leczenia na terytorium UE/EFTA,
- leczenie planowane.
Czytaj też: Darmowe diety NFZ: jak to działa?
– Odpowie na pytanie ogólne, nie rozwiąże jednak twojej indywidualnej sprawy dotyczącej np. statusu ubezpieczenia bądź braku dostępu do Internetowego Konta Pacjenta dziecka. Czas spotkania z e-Doradcą NFZ wynosi 20 minut. Gdy spotkanie się przedłuża, pracownik NFZ może je zakończyć ze względu na kolejne zaplanowane spotkanie z klientem – zaznaczono w informacji NFZ.
Jak umówić konsultację wideo z Narodowym Funduszem Zdrowia?
E-Doradca NFZ to usługa dostępna w dni robocze w godzinach 8.00-16.00. Rozmowa odbywa się za pomocą ogólnodostępnej aplikacji Microsoft Teams w systemie Windows. Konieczna jest przy tym wcześniejsza rezerwacja wizyty,
Co zrobić, by umówić konsultację?
- wejść na stronę: e-doradca.nfz.gov.pl,
- wybrać województwo, dzień i godzinę spotkania,
- wybrać temat spotkania,
- podać swój adres e-mail,
- zaznaczyć odpowiednie zgody dotyczące przetwarzania danych osobowych i przetwarzania wizerunku w postaci obrazu i głosu.
– Po zarezerwowaniu spotkania otrzymasz potwierdzenie na adres e-mail wraz z linkiem do spotkania. Jeżeli zrobisz rezerwację po godzinie 16:00, link do spotkania otrzymasz w kolejnym dniu roboczym. W wyznaczonym terminie kliknij w link, aby połączyć się z pracownikiem NFZ – wyjaśnił NFZ. Dodano, że podczas spotkania e-Doradca nie będzie weryfikował tożsamości.
Ważne są również kwestie prywatności. NFZ przypomina, że nie należy udostępniać osobom trzecim treści rozmowy w postaci zrzutów ekranu czy nagrań głosowych. Co ważne, podczas spotkania doradca nie weryfikuje tożsamości pacjenta. (PAP)
Aleksandra Kiełczykowska
ak/ mhr/ arz
Źródło: