Nowa aplikacja Ministerstwa Zdrowia już działa! „Symptom checker” to bezpłatne narzędzie, które oceni stan pacjenta i przyśpieszy diagnozę

Marta Siesicka-Osiak
Opracowanie:
Minister Zdrowia Adam Niedzielski planuje, aby w przyszłości przed każdą wizytą u lekarza pacjent przeprowadził wstępny wywiad za pośrednictwem Internetowego Konta Pacjenta.
Minister Zdrowia Adam Niedzielski planuje, aby w przyszłości przed każdą wizytą u lekarza pacjent przeprowadził wstępny wywiad za pośrednictwem Internetowego Konta Pacjenta. Robert Wozniak / Polska Press
„Symptom checker” to nieodpłatna aplikacja do przeprowadzenia wstępnego wywiadu medycznego, która pozwala zdalnie określić stan pacjenta. Narzędzie jest już dostępna na Teleplatformie Pierwszego Kontaktu. – Planujemy, by przed każdą wizytą u lekarza pacjent przeprowadził wstępny wywiad – zapowiada Minister Zdrowia Adam Niedzielski.

Nowa aplikacja pomoże w rozpoznaniu choroby i przyśpieszy diagnozę

Aplikacja „Symptom checker” jest dostępna od 10 sierpnia 2022 r. na stronie Teleplatformy Pierwszego Kontaktu (TPK). Ministerstwo Zdrowia wyjaśnia, że pozwala ono pacjentowi sprawdzić, na jakie rozpoznanie wskazują objawy. Sugeruje też, jakie kroki należy podjąć. Pacjent może ponadto wygenerować raport z przeprowadzonego wywiadu.

– Symptom checker przyspieszy diagnozę. To ułatwienie nie tylko dla pacjenta, ale też dla lekarza – przekonuje minister zdrowia Adam Niedzielski, cytowany w informacji resortu. – Planujemy, by w przyszłości przed każdą wizytą u lekarza pacjent przeprowadził wstępny wywiad. Taką możliwość zapewnimy na Internetowym Koncie Pacjenta. Przyspieszy to diagnozę, pozwoli też szybciej wdrożyć odpowiednie leczenie – zapowiada minister Niedzielski.

Z Teleplatformy Pierwszego Kontaktu korzystają setki osób dziennie

Według resortu zdrowia zapotrzebowanie na rozwiązania takie jak „Symptom checker” jest bardzo duże, na co wskazała pandemia COVID-19. Aplikacja przygotowana specjalnie dla Ministerstwa Zdrowia pozwala sprawdzić, czy objawy mogą wskazywać na zakażenie koronawirusem. Już od pierwszych dni z narzędzia skorzystały tysiące osób.

Resort podał, że z Teleplatformy Pierwszego Kontaktu korzysta codziennie ponad 500 osób. Pierwszego dnia wdrożenia „Symptom checkera” wstępną diagnozę przeprowadziło blisko 100 osób.

Apka będzie dostępna w języku polskim, angielskim i ukraińskim na stronie internetowej Teleplatformy Pierwszego Kontaktu w dni robocze od 18.00 do 8.00 oraz całodobowo w weekendy i święta, czyli wtedy, gdy nie pracuje podstawowa opieka. Pacjent może również pominąć korzystanie z aplikacji i przejść do formularza zgłoszenia na TPK.

Więcej informacji można znaleźć na stronie Teleplatformy Pierwszego Kontaktu w module „Formularz”. (PAP)

Katarzyna Lechowicz-Dyl
ktl/ joz/ mso

Zdrowie całej rodziny pod kontrolą

Materiały promocyjne partnera
Dodaj firmę
Logo firmy Ministerstwo Zdrowia
Warszawa, ul. Miodowa 15
Autopromocja

Źródło:

Polska Agencja Prasowa
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Zdrowie

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na stronazdrowia.pl Strona Zdrowia