Nowa aplikacja pomoże w rozpoznaniu choroby i przyśpieszy diagnozę
Aplikacja „Symptom checker” jest dostępna od 10 sierpnia 2022 r. na stronie Teleplatformy Pierwszego Kontaktu (TPK). Ministerstwo Zdrowia wyjaśnia, że pozwala ono pacjentowi sprawdzić, na jakie rozpoznanie wskazują objawy. Sugeruje też, jakie kroki należy podjąć. Pacjent może ponadto wygenerować raport z przeprowadzonego wywiadu.
– Symptom checker przyspieszy diagnozę. To ułatwienie nie tylko dla pacjenta, ale też dla lekarza – przekonuje minister zdrowia Adam Niedzielski, cytowany w informacji resortu. – Planujemy, by w przyszłości przed każdą wizytą u lekarza pacjent przeprowadził wstępny wywiad. Taką możliwość zapewnimy na Internetowym Koncie Pacjenta. Przyspieszy to diagnozę, pozwoli też szybciej wdrożyć odpowiednie leczenie – zapowiada minister Niedzielski.
Z Teleplatformy Pierwszego Kontaktu korzystają setki osób dziennie
Według resortu zdrowia zapotrzebowanie na rozwiązania takie jak „Symptom checker” jest bardzo duże, na co wskazała pandemia COVID-19. Aplikacja przygotowana specjalnie dla Ministerstwa Zdrowia pozwala sprawdzić, czy objawy mogą wskazywać na zakażenie koronawirusem. Już od pierwszych dni z narzędzia skorzystały tysiące osób.
Resort podał, że z Teleplatformy Pierwszego Kontaktu korzysta codziennie ponad 500 osób. Pierwszego dnia wdrożenia „Symptom checkera” wstępną diagnozę przeprowadziło blisko 100 osób.
Apka będzie dostępna w języku polskim, angielskim i ukraińskim na stronie internetowej Teleplatformy Pierwszego Kontaktu w dni robocze od 18.00 do 8.00 oraz całodobowo w weekendy i święta, czyli wtedy, gdy nie pracuje podstawowa opieka. Pacjent może również pominąć korzystanie z aplikacji i przejść do formularza zgłoszenia na TPK.
Więcej informacji można znaleźć na stronie Teleplatformy Pierwszego Kontaktu w module „Formularz”. (PAP)
Katarzyna Lechowicz-Dyl
ktl/ joz/ mso
Zdrowie całej rodziny pod kontrolą
Źródło: