Logotypy światowych marek w odpowiedzi na koronawirusa. Jak się zmieniły?

JK
Temat koronawirusa jest obecnie eksploatowany na każdym polu, często zyskując lifestyle'owy, a nawet marketingowy kontekst. Światowe marki coraz chętniej przyłączają się do akcji promowania tzw. "social distancingu" - społecznej izolacji, zmieniając nawet swoje własne logotypy. Wspieranie zachowywania właściwej odległości między ludźmi znalazło swoje odzwierciedlenie w logo koncernów samochodowych takich jak Audi czy Volkswagen. Temat cieszy się zainteresowaniem także wśród grafików. Jak wyglądają nowe, pandemiczne logotypy?

Koncerny samochodowe w odpowiedzi na koronawirusa

Temat pandemii znalazł odzwierciedlenie w logotypach największych koncernów samochodowych - Audi i Volkswagena. Czy to zwykły chwyt marketingowy? Nie do końca, ponieważ akcji przyświeca promowanie zasad zalecanych przez WHO: zachowania bezpiecznej odległości od innych osób w celu uchronienia się przed zakażeniem.

Volkswagen i Audi stworzyły nie tylko nowe wersje logotypów ale także krótkie wideo, w którym elementy logo oddalają się od siebie. Ma to pokazać, że zachowanie dystansu jest jednym ze środków do ograniczenia zasięgu pandemii. Podobnie jak okręgi w logotypie Audi tak i my dzisiaj powinniśmy być społecznie zdystansowani - zachowując bezpieczną odległość od innych osób.

Nietrafiony koronamarketing

Nie każdej marce udało się zyskać w oczach klientów na próbie odpowiedzi na obecne społeczne niepokoje. Jednym z przykładów nieudanego "rebrandingu" jest kampania McDonald's. Brazylijski oddział firmy zaprezentował kreację, w której słynne "M" w logotypie zostało rozdzielone na dwa, niestykające się ze sobą łuki. Grafikę opublikowano w mediach społecznościowych i opatrzono ją dopiskiem:

Rozdzieleni na chwilę po to, by już zawsze mogli być razem.

Zabieg nie spotkał się jednak z pozytywnym odbiorem. W komentarzach zarzucano firmie, że wykorzystuje pandemię do zrobienia sobie reklamy, podczas gdy nie daje pracownikom nawet płatnych zwolnień chorobowych. Po fali krytyki brazylijski oddział McDonald's usunął grafikę i opublikował oficjalne przeprosiny na łamach amerykańskiego New York Post.

Pandemia w oczach grafika

Temat pandemii znalazł także zainteresowanie wśród artystów. Słoweński grafik - Jure Tovrljan - postanowił przerobić logotypy największych światowych marek w odpowiedzi na obecną sytuację. Jak przyznaje sam autor, pomysł pojawił się niedawno, zaś realizacja zaczęła się od logotypu Starbucksa.

Syrena z logotypu Starbucksa zyskała maseczkę ochronną na twarz.źródło: behance.net/JureTovrljan
Syrena z logotypu Starbucksa zyskała maseczkę ochronną na twarz.

źródło: behance.net/JureTovrljan

Jure Tovrljan

Jak wyglądają przetworzone logotypy? Zobaczcie sami.

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na stronazdrowia.pl Strona Zdrowia