Social distancing w kulturze
Temat koronawirusa jest obecnie eksploatowany na każdym polu, często zyskując lifestyle'owy, a czasem nawet marketingowy kontekst. Społeczna izolacja - social distancing - okazuje się mieć ogromny potencjał we wszelkiego rodzaju twórczości, inspirując artystów i grafików na całym świecie do tworzenia własnych prac lub przerabiania cudzych. Temat stał się inspiracją m.in. dla amerykańskiej agencji kreatywnej - Activista z Los Angeles - która zamieściła na Instagramie przeróbki płyt znanych na całym świecie. Wśród nich zobaczymy nowe wersje albumów zespołów takich jak The Beatles, The Clash czy The Jackson 5.
Agencja z Los Angeles nie jest jedyną, która podjęła temat social distancingu. Instagram aż huczy od propozycji przeróbek okładek albumów, znajdujących się pod hasztagiem #6feetcovers. Skąd jego nazwa? Amerykańską jednostką miary jest właśnie stopa, która odpowiada 30,480 cm. 6 stóp to zatem 182.88 cm, czyli niecałe 2 metry - dokładnie tyle, ile powinien mierzyć dystans między osobami mijającymi się na ulicy czy stojącymi w kolejce do sklepu.
Hasło izolacji społecznej podejmowane jest również przez projektantów graficznych. Niektóre marki samochodowe zmieniły nawet swoje logotypy w odpowiedzi na obecne zalecenia, o czym pisaliśmy już wcześniej. By dowiedzieć się więcej, wejdź w poniższy link.