Od piątku (25 czerwca) konsultanci Infolinii Narodowego Programu Szczepień (989) podejmują próby nakłonienia i umówienia na szczepienia przeciwko COVID-19 osób, które do tej pory tego nie zrobiły. Zatelefonują do tych, którzy:
- mają aktywne konto IKP i podały tam swój numer telefonu
- mają wystawione e-skierowanie na szczepienie
- nie są zaszczepione
- nie są zapisane na szczepienie.
Jak wygląda rozmowa z konsultantem?
Konsultanci dzwonią do klientów z numeru + 48 22 165 51 55 od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00–21:00. Podejmą trzy próby kontaktu z osobą niezaszczepioną. Podczas rozmowy konsultant poinformuje o wystawionym e-skierowaniu i możliwości rejestracji na szczepienie. Następnie przedstawi korzyści, jakie daje przyjęcie szczepionki i zachęci do zaszczepienia się. Jeśli osoba wyrazi zgodą, konsultant ustali odpowiedni termin i miejsce szczepienia.
Czy nasze dane są bezpieczne?
Po ogłoszeniu akcji dzwonienia do niezaszczepionych na twitterowym profilu Ministerstwa Zdrowia pojawiły się komentarze internautów zaniepokojonych o ochronę danych osobowych.
- Pomysł bardzo ładny dla osób, które nie mają możliwości się zarejestrować czy coś w tym stylu, ale osobiście mam wrażenie że to najsłabszy chwyt, bo mnóstwo osób będzie przeciwna chociażby za złamanie RODO lub po prostu nawet się nie dowie o tej akcji - to jeden z komentarzy pod tweetem.
Tymczasem Narodowy Fundusz Zdrowia przekonuje, że dane osobowe osób, do których zostaną wykonane telefony, są bezpieczne:
- Nie obawiaj się o swoje dane - przekonuje NFZ na swojej stronie internetowej. - Twój numer telefonu jest wykorzystany tylko w tym jednym konkretnym celu – by umówić Cię na szczepienie i zrealizować proces szczepienia.