Konsultanci infolinii 989 dzwonią do niezaszczepionych. Jak wygląda rozmowa?

Izolda Hukałowicz
Konsultanci infolinii 989 dzwonią do niezaszczepionych, by przekonać ich do zaszczepienia.
Konsultanci infolinii 989 dzwonią do niezaszczepionych, by przekonać ich do zaszczepienia. Pixabay
+ 48 22 165 51 55 - to numer, z którego połączenia może spodziewać się ten, kto jeszcze nie zaszczepił się. Konsultanci infolinii 989 od piątku (25 czerwca) dzwonią do niezaszczepionych, przekonują ich do zapisania się na szczepienie przeciwko COVID-19 i - jeśli nie napotkają oporu - umawiają ich na konkretną datę w wybranym punkcie.

Od piątku (25 czerwca) konsultanci Infolinii Narodowego Programu Szczepień (989) podejmują próby nakłonienia i umówienia na szczepienia przeciwko COVID-19 osób, które do tej pory tego nie zrobiły. Zatelefonują do tych, którzy:

  • mają aktywne konto IKP i podały tam swój numer telefonu
  • mają wystawione e-skierowanie na szczepienie
  • nie są zaszczepione
  • nie są zapisane na szczepienie.

Jak wygląda rozmowa z konsultantem?

Konsultanci dzwonią do klientów z numeru + 48 22 165 51 55 od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00–21:00. Podejmą trzy próby kontaktu z osobą niezaszczepioną. Podczas rozmowy konsultant poinformuje o wystawionym e-skierowaniu i możliwości rejestracji na szczepienie. Następnie przedstawi korzyści, jakie daje przyjęcie szczepionki i zachęci do zaszczepienia się. Jeśli osoba wyrazi zgodą, konsultant ustali odpowiedni termin i miejsce szczepienia.

Czy nasze dane są bezpieczne?

Po ogłoszeniu akcji dzwonienia do niezaszczepionych na twitterowym profilu Ministerstwa Zdrowia pojawiły się komentarze internautów zaniepokojonych o ochronę danych osobowych.

- Pomysł bardzo ładny dla osób, które nie mają możliwości się zarejestrować czy coś w tym stylu, ale osobiście mam wrażenie że to najsłabszy chwyt, bo mnóstwo osób będzie przeciwna chociażby za złamanie RODO lub po prostu nawet się nie dowie o tej akcji - to jeden z komentarzy pod tweetem.

Tymczasem Narodowy Fundusz Zdrowia przekonuje, że dane osobowe osób, do których zostaną wykonane telefony, są bezpieczne:

- Nie obawiaj się o swoje dane - przekonuje NFZ na swojej stronie internetowej. - Twój numer telefonu jest wykorzystany tylko w tym jednym konkretnym celu – by umówić Cię na szczepienie i zrealizować proces szczepienia.

Przeczytaj również na temat:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Zdrowie

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na stronazdrowia.pl Strona Zdrowia