Włoska firma Aviointeriors ma pomysł na latanie w dobie koronawirusa
Aviointeriors to włoska firma zajmująca się produkcją wnętrz kabin lotniczych i foteli pasażerskich. Dostarcza również wysokiej jakości produkty wiodącym liniom lotniczym i operatorom premium oraz światowym producentom samolotów. Teraz producent wychodzi ze swoim pomysłem na bezpieczne podróżowanie samolotem i przedstawił wizualizacje dwóch foteli pasażerskich, które noszą nazwy:
- Glassafe,
- Janus.
Czym są wspomniane rozwiązania? Glassafe ma na celu zmniejszenie dystansu między pasażerami i jest mocowane na siedzeniach w samolotach.
Glassafe jest wykonany z przezroczystego materiału, dzięki czemu cała kabina jest harmonijna i estetycznie lekka oraz doskonale spełnia cel stworzenia izolowanej przestrzeni wokół pasażera w celu uniknięcia lub zminimalizowania kontaktów i interakcji drogą powietrzną między pasażerem a pasażerem. Wszystko po to, aby zmniejszyć prawdopodobieństwo zanieczyszczenia wirusami lub innymi. - podaje podaje firma Aviointeriors.
Aviointeriors zapewnia, że utrzymanie elementów zabezpieczających w odpowiedniej czystości nie powinno stanowić problemu.
Drugim projektem fotela pasażerskiego jest Janus, czyli siedzenie, które w rzeczywistości pozwala na rozdzielenie wszystkich pasażerów, którzy siedzą w jednej linii, na jednym siedzeniu i zapewnia maksymalną izolację między pasażerami siedzącymi obok siebie. W tym rozwiązaniu środkowy fotel w potrójnym siedzeniu ma odwrotne położenie do kierunku lotu. Wszystkie fotele ustawione w jednym rzędzie przybrałyby kształt litery "S".
Każde miejsce siedziska Janus jest otoczone z trzech stron wysoką tarczą, która zapobiega rozprzestrzenianiu się oddechu osób siedzących na sąsiednich siedzeniach.” Projekt został wykonany z materiałów o różnej przezroczystości, które łatwo wyczyścić. - informuje Aviointeriors
Oba modele foteli, które zaprojektowała firma Aviointeriors mają zawierać przezroczystą osłonę, która przypominałaby małą kabinę. Niewątpliwym plusem jest to, że takie osłony można by było zamontować równie na już istniejących fotelach pasażerskich i jest to dużo prostsze i szybsze rozwiązanie. W drugim projekcie oprócz wyglądu samych foteli zmieniłby się również układ siedzeń w klasie ekonomicznej co wymaga zdecydowanie więcej pracy, gdyż środkowe siedzisko byłoby skierowane tyłem do kierunku lotu.
Patent na bezpieczne latanie?
Aviointeriors złożyło już wnioski patentowe dla obu projektów. Należy zaznaczyć, że oba projekty są odpowiednio dostosowane zarówno dla samolotów:
- wąskokadłubowych,
- szerokokadłubowych.
O nowym sposobie na bezpieczne latanie zrobiło się już głośno w mediach społecznościowych.
Wszystkie władze krajowe na całym świecie próbują powstrzymać tę pandemię poprzez szereg działań i zaleceń. My również chcemy zadbać swoją propozycją o interes całej społeczności. Pracowaliśmy i będziemy nadal opracowywać produkty specjalnie zaprojektowane, aby podróże w niedalekiej przyszłości po wirusie były jeszcze bezpieczniejsze i zgodnie z nowymi wymogami dla pasażerów, którzy będą musieli dzielić dostępne miejsca na czas transportu. - mówi rzecznik firmy Aviointeriors cytowany przez serwis daily.co.uk.
Nie wiadomo na ile zaproponowane rozwiązania okażą się skuteczne. Niestety, w momencie kiedy pasażerowie mają bezpośrednią ochronę przed swoimi pasażerami, to na końcu i tak jedna osoba musiałaby stanąć twarzą do dwóch innych osób. Pytanie, czy te rozwiązanie będzie skuteczne, czy wręcz przeciwnie.
Pamiętać również należy, że COVID-19, utrzymuje się nawet przez siedem dni na stali nierdzewnej i plastiku – a to oznacza, że każda osłona na siedzenie musiałaby być bardzo dokładnie dezynfekowana po każdym locie, co zdecydowanie wydłuży czas odprawy.
Żródło: Aviointeriors.it, Simpleflying.com, Dailymail.co.uk.