Kiedy odpuścić trening? Czy zmęczenie lub niewyspanie to powody, by zrezygnować z fitnessu? Zobacz, w jakich sytuacjach nie należy ćwiczyć

Anna Rokicka-Żuk
Anna Rokicka-Żuk
Czy zawsze należy wykonać zaplanowany trening? Nie, bo czasem nie jest to bezpieczne ani korzystne. Sprawdź, w jakich sytuacjach zamiast wysiłku lepiej zafundować sobie odpoczynek! Przesuwaj zdjęcia w prawo, ew. naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE.
Czy zawsze należy wykonać zaplanowany trening? Nie, bo czasem nie jest to bezpieczne ani korzystne. Sprawdź, w jakich sytuacjach zamiast wysiłku lepiej zafundować sobie odpoczynek! Przesuwaj zdjęcia w prawo, ew. naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE. georgerudy/123RF
Czy zawsze powinniśmy realizować zaplanowane ćwiczenia? Nie, bo są takie sytuacje, w których można w ten sposób bardzo sobie zaszkodzić. Podpowiadamy, jakie powody powinny skłonić Cię do odpuszczenia treningu. Sprawdź, czy można ćwiczyć, będąc zmęczonym, niewyspanym czy głodnym – albo zbyt najedzonym. To nie są zwykłe wymówki od aktywności!

Spis treści

W tych sytuacjach nie powinno się ćwiczyć. Jedną z nich jest infekcja oddechowa

Aktywność fizyczna to niezbędny element zdrowego stylu życia, są jednak sytuacje, w których lepiej jest zrezygnować z treningu lub zamienić go na lżejsze ćwiczenia. Pozwoli to uniknąć nieprzyjemnych objawów, zapobiec spadkom wydolności, a także zmniejszyć ryzyko kontuzji czy powikłań istniejących zaburzeń zdrowia.

Zobacz, kiedy nie należy ćwiczyć, a kiedy warto zmodyfikować trening. Te rady pozwolą Ci podjąć najlepszą decyzję odnośnie aktywności fizycznej.

Na trening nie powinno się wybierać w przypadku wystąpienie oznak świadczących o tym, że z organizmem dzieje się coś niedobrego. Absolutnym przeciwwskazaniem jest m.in. infekcja oddechowa, nawet mało nasilona lub prawie wyleczona. Lekkie ćwiczenia można robić wtedy w domu, jednak pójście do klubu fitness naraża na zachorowanie wszystkich przebywających tam ludzi, a także tych, którzy przyjdą później.

Zobacz także:

Kiedy zrezygnować z treningu? Te objawy stanowią sygnały alarmowe

Fitness nie jest wskazanym zajęciem w przypadku występowania dolegliwości takich, jak ostry ból, uczucie wyczerpanie, sztywność mięśni, a także nagły spadek motywacji. Ten ostatni może być bowiem związany z wykonaniem zbyt dużego wysiłku w danym dniu lub wcześniej, gdy organizm mówi wreszcie „stop!”. Są jeszcze inne oznaki, że nie powinniśmy nadwyrężać swoich sił.

Sygnały ostrzegawcze, przy których trzeba darować sobie trening – a także przerwać aktualnie wykonywane ćwiczenia, to zwłaszcza:

  • gorączka,
  • dreszcze,
  • silne zmęczenie,
  • zawroty głowy,
  • niewyraźne widzenie,
  • ból w klatce piersiowej,
  • wymioty,
  • biegunka,
  • uraz ciała,
  • duszności i problemy z oddychaniem.

Przeczytaj również:

Zadbaj o swoje stopy

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Testy krwi prognozują ryzyko zawału serca

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na stronazdrowia.pl Strona Zdrowia