Co jeść, by zachować zdrowie? TOP 12 zaleceń codziennej diety, która chroni przed rozwojem chorób cywilizacyjnych

Anna Rokicka-Żuk
Anna Rokicka-Żuk
Jak żyć dłużej i mniej chorować? Okazuje się, że istnieje sprawdzony naukowo sposób żywienia, który pomaga zmniejszyć ryzyko rozwoju nadciśnienia krwi, choroby wieńcowej, cukrzyca t. 2, nowotworów, chorób płuc, nerek, wątroby i mózgu, a nawet schorzeń infekcyjnych! Sposób na wydłużenie życia w dobrym zdrowiu podaje dr Michael H. Greger, który jest autorem książki „Jak nie umrzeć przedwcześnie” (Wyd. Czarna Owca). Zawdzięczamy mu opracowanie 12 zaleceń diety wspomagającej długofalowo kondycję organizmu. Sprawdź, jakie produkty spożywcze wybierać, by zmniejszyć zagrożenie infekcjami oraz chorobami rozwijającymi się wraz z wiekiem! Zobacz kolejne slajdy, przesuwając zdjęcia w prawo, naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE.
Jak żyć dłużej i mniej chorować? Okazuje się, że istnieje sprawdzony naukowo sposób żywienia, który pomaga zmniejszyć ryzyko rozwoju nadciśnienia krwi, choroby wieńcowej, cukrzyca t. 2, nowotworów, chorób płuc, nerek, wątroby i mózgu, a nawet schorzeń infekcyjnych! Sposób na wydłużenie życia w dobrym zdrowiu podaje dr Michael H. Greger, który jest autorem książki „Jak nie umrzeć przedwcześnie” (Wyd. Czarna Owca). Zawdzięczamy mu opracowanie 12 zaleceń diety wspomagającej długofalowo kondycję organizmu. Sprawdź, jakie produkty spożywcze wybierać, by zmniejszyć zagrożenie infekcjami oraz chorobami rozwijającymi się wraz z wiekiem! Zobacz kolejne slajdy, przesuwając zdjęcia w prawo, naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE. racorn/123RF
Jakie produkty wybierać, by chronić się przed chorobami serca, cukrzycą czy rakiem? Polecamy listę najzdrowszych produktów spożywczych, stworzoną na podstawie badań naukowych przez specjalistę żywienia klinicznego – dr Michaela Gregera. Sięgając po nie na co dzień zapewnisz sobie wszystkie składniki zbilansowanej diety i zadbasz o profilaktykę najczęściej występujących schorzeń!

Nie sposób przecenić roli zdrowej diety w zapobieganiu współczesnym chorobom cywilizacyjnym. Nadciśnienie tętnicze, choroba wieńcowa serca, cukrzyca typu 2, niebezpieczne infekcje, choroby nowotworowe i te dotyczące płuc, nerek, wątroby czy mózgu, to obecnie najczęstsze przyczyny przedwczesnych zgonów, którym można zapobiegać na co dzień za pomocą zdrowego stylu życia.

Sprawdź także:

Listę produktów o kluczowym znaczeniu dla profilaktyki zachorowań opracował dr Michael H. Greger – lekarz, specjalista żywienia klinicznego, propagator diety złożonej z pełnowartościowej żywności pochodzenia roślinnego i dyrektor ds. zdrowia publicznego w „The Humane Society of the United States”. Na podstawie tysięcy badań naukowych określił też, ile należy ich spożywać na co dzień, by zapewnić sobie wszystkie niezbędne składniki zbilansowanej diety i zdrowego stylu życia.

W swojej książce „Jak nie umrzeć przedwcześnie” doktor Greger przytacza tysiące zweryfikowanych publikacji z zakresu literatury naukowej, potwierdzających korzystny wpływ zalecanych produktów na zdrowie, natomiast w jej kontynuacji zatytułowanej „Jak nie umrzeć przedwcześnie. Przepisy kulinarne” (współautorzy to Gene Stone i Robin Robertson, wyd. „Czarna Owca”) przedstawia też proste i smaczne sposoby na wprowadzenie ich do codziennych posiłków.

Sprawdź, co jeść, by zadbać o profilaktykę najpoważniejszych chorób i wydłużyć życie w dobrym zdrowiu!

ZOBACZ: Owoce nie powodują cukrzycy! Osoby jedzące 2 porcje świeżych owoców dziennie zmniejszają ryzyko choroby o ponad 30 procent!

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie