Tych haseł najczęściej poszukiwali w internecie polscy użytkownicy. Pierwsze miejsce w zestawieniu na pewno cię zaskoczy

Maciej Badowski
Wideo
emisja bez ograniczeń wiekowych
Czego Polacy szukali w tym roku w popularnej wyszukiwarce internetowej? TOP 10 w zestawieniu zajmują wybory parlamentarne oraz to, co działo się w czasie kampanii, jak i po ogłoszeniu wyników. Z kolei w kategorii „film” pierwsze miejsca to "Oppenheimer" i "Barbie", co zaowocowało fenomenem „Barbenheimer". Natomiast trzy kolejne pozycje zajmują polskie produkcje: "Zielona Granica", "Heaven in Hell" oraz "Znachor". Trendujące memy dotyczyły polityki, sportu i świata celebrytów.

Spis treści

Najpopularniejsze hasła w polskim internecie w 2023 roku

„Rok w wyszukiwarce" to doroczne zestawienie haseł najszybciej zyskujących na popularności według Google.

– W naszym corocznym zestawieniu tematów, które trendują w wyszukiwarce Google w porównaniu do zeszłego roku wydaje się, że najpopularniejszym tematem były wybory parlamentarne w Polsce – tłumaczy w rozmowie ze Strefą Biznesu Daniel Rząsa z Google Polska.

Tematy polityczne były najczęściej wyszukiwanymi w tym roku.
Tematy polityczne, w szczególności hasła związane z wyborami parlamentarnymi, zdominowały tegoroczne zestawienie Rok w wyszukiwarce. Google

Ekspert zwraca uwagę, że nazwiska polityków były wyszukiwane na podobnych poziomach, jak w latach poprzednich, czyli dość wysokich, natomiast w tym roku Polacy szukali tematów związanych z całym procesem demokratycznym: PKW, jak głosować, jak wygląda prawidłowa karta do głosowania, czy warto wziąć udział w referendum, czy nie, czy np. kiedy będą wyniki wyborów.

– Są to dość techniczne, ale i jednocześnie bardzo ważne pytania związane z całym procesem wyborczym – wyjaśnia Rząsa. – Zdecydowanie ten szeroko rozumiany temat był najpopularniejszy w tym roku – podkreśla.

Dostałeś taką wiadomość email? To mogą być oszuści – ostrzega Ministerstwo Finansów

Dostałeś taką wiadomość email? To mogą być oszuści – ostrzega Ministerstwo Finansów

Ministerstwo Finansów ostrzega przed nową kampanią cyberprzestępców. Chodzi o wiadomości e-mail dotyczące zwrotu podatku. – Prosimy o zachowanie ostrożności i nieotwieranie linków z podejrzanej koresp...

Maciej Badowski
Maciej Badowski

Rząsa przyznaje, że fenomenem tego roku jest „Barbenheimer”, czyli dwa filmy: Barbie oraz Oppenheimer znalazły się w TOP10 trendujących haseł w Polsce w tym roku. – Poza tym wśród wyszukiwanych haseł pojawiło się kilka nazwisk osób popularnych w popkulturze, a odeszły, jak np. słynny aktor Matthew Perry, który wcielał się w postać Chandlera w słynnym serialu „Friends” – mówi Rząsa.

– Sprawdziliśmy też, jak ludzie wyszukują różne pytania: „Ile?”, „Kto?”, „Kto to?”, „Gdzie jest?” i „Czy?”. W TOP zapytań „czy?” pojawia się pytanie „czy warto przystąpić do PPK?” – podaje ekspert i zwraca uwagę, że to pokazuje, iż Polacy interesują się swoimi finansami, swoją emeryturą.

Sporo emocji w tym roku wzbudziła legionella. Fala zakażeń tą bakterią wywołała wiele zamieszania. Internauci pytali, co to jest legionella i jak można się nią zarazić. Wśród najszybciej zyskujących na popularności haseł znalazły się również wydarzenia zagraniczne, w tym konflikt izraelsko-palestyński. Internauci szukali informacji, żeby zrozumieć, co się dzieje w tym regionie, na przykład: „co to jest Hamas", „dlaczego Hamas atakuje Izrael", „czy Izrael jest w NATO" lub „gdzie jest Palestyna".

Poszukiwano także informacji dotyczących trzęsienia ziemi w Turcji, koronacji Karola III, a także misji kosmicznej Chandrayaan-3, w ramach której na Księżyc poleciał lądownik Vikram.

Jakich informacji Polacy szukają w sieci?

Rząsa przyznaje w rozmowie z nami, że jakbyśmy popatrzyli na tematy, które wyszukują się co roku, to „nie są one bardzo zaskakujące”. – Mówimy o zapytaniach typu, jaka jest dzisiaj pogoda, czy są korki, pojawiają się zapytania o różnego rodzaju bilety. Możemy uznać, że są to praktyczne i ważne tematy dla każdego – tłumaczy.

– To, co próbowaliśmy wyłowić z tych ostatnich 25 lat, globalnie, to są to pewne fenomeny kulturowe – mówi i jako przykład podaje album muzyczny, który był najczęściej wyszukiwanym w przeciągu ostatnich 25 lat. – Okazuje się, że był to tzw. "The Black Album" zespołu Metallica – przyznaje. Z kolei najpopularniejszą piosenkarką była Taylor Swift. – Najczęściej wyszukiwanym kompozytorem był Ludwig van Beethoven, tutaj pojawia się także polski akcent w globalnych trendach, ponieważ najpopularniejszym pianistą jest Fryderyk Chopin – podkreśla Rząsa.

Ludzie na całym świecie szukają tych samych informacji w tym samym czasie.
Dwie dekady danych z Trendów Google pokazują pewną zależność – na całym świecie często inspirują ludzi te same momenty i szukamy tych samych odpowiedzi. Google

Polecane oferty

* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na stronazdrowia.pl Strona Zdrowia