Spis treści
NFZ pyta pacjentów o obsługę w ambulatoryjnej opiece specjalistycznej
Narodowy Fundusz Zdrowia chce sprawdzić, jak pacjenci oceniają jakość specjalistycznej opieki w trakcie leczenia. Dlatego do pacjentów, którzy niedawno je odbyli, w imieniu NFZ może zadzwonić teleankieter i zadać kilka pytań.
– Monitorujemy jakość i dostępność do świadczeń opieki zdrowotnej. Dlatego tak ważna jest dla nas opinia pacjentów na temat warunków udzielania świadczeń w placówkach leczniczych. Dzięki ankiecie chcemy poznać zdanie pacjentów o funkcjonowaniu placówek, w których się leczą i wskazać te obszary, które wymagają poprawy – powiedział prezes NFZ Filip Nowak, cytowany w informacji Funduszu. – Zachęcam do podzielenia się swoją opinią. Każdy głos jest dla nas bardzo ważny.
Co istotne, badanie opinii jest anonimowe. Ankieterzy zapytają o sprawność w zapisaniu pacjentów na wizytę, zachowanie i postawy pracowników rejestracji, zaangażowanie lekarza, stopień zrozumiałości informacji przekazywanych pacjentowi oraz prawdopodobieństwo polecenia placówki w przyszłości. Każdy z tych obszarów osoba ankietowana może ocenić w skali od 0 do 10.
To już czwarte badanie ankietowe NFZ. Dotyczy ambulatoryjnej opieki specjalistycznej. Jak podaje NFZ na stronie pacjent.gov.pl:
Ambulatoryjna opieka specjalistyczna (AOS) to leczenie specjalistyczne. Zwykle kieruje Cię na nie lekarz ubezpieczenia zdrowotnego, gdy uzna, że potrzebujesz pomocy specjalisty.
Poprzednio przeprowadzone ankiety dotyczyły leczenia szpitalnego oraz porad w podstawowej opiece zdrowotnej (POZ).
Zobacz także:
Kiedy może zadzwonić ankieter? NFZ radzi, by nie podawać informacji o sobie
Ankieterzy mogą zadzwonić od poniedziałku do soboty w godzinach 8.00-18.00. Znają oni tylko numer telefonu pacjenta, płeć oraz placówkę, w której pacjent się leczył, a także datę skreślenia go z harmonogramu przyjęć, który jest prowadzony przez tę placówkę.
Ankieterzy nie znają imienia i nazwiska ani numeru PESEL. Nie dysponują też informacjami wrażliwymi, np. z których świadczeń medycznych pacjent korzystał.
Narodowy Fundusz Zdrowia prosi, by w trakcie rozmowy nie podawać żadnych informacji o sobie, zwłaszcza danych osobowych, czy informacji o świadczeniu, z którego korzystano.
Na stronie nfz.gov.pl obok informacji na temat badania ankietowego podano też ostrzeżenie dla respondentów.
Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, które dotyczą tożsamość ankieterów i samego badania, skontaktuj się z naszą infolinią. Zadzwoń pod bezpłatny numer 800 190 590. Infolinia pracuje przez całą dobę, 7 dni w tygodniu.
(PAP)
Dowiedz się także na temat:
Katarzyna Lechowicz-Dyl
ktl/ mhr/ arz
Źródło: