Spis treści
Artystka przypisywała suplementom właściwości lecznicze
Rzecznik Prokuratury Okręgowej w Warszawie, prokurator Piotr Antoni Skiba, poinformował, że postępowanie zostało wszczęte przez Prokuraturę Rejonową Warszawa Śródmieście-Północ. Zawiadomienie w tej sprawie złożył Główny Inspektor Farmaceutyczny. Dochodzenie dotyczy okresu od 7 maja do 3 czerwca 2025 roku, kiedy to artystka przypisywała suplementom właściwości lecznicze na swoich profilach w mediach społecznościowych.
Prokurator Skiba zaznaczył, że Komenda Rejonowa Policji w Śródmieściu otrzymała wytyczne dotyczące zbierania materiałów dowodowych. W ramach tych działań planowane jest zwrócenie się do prezesa Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych oraz Głównego Inspektora Sanitarnego o dodatkowe informacje. Dopiero po ich uzyskaniu możliwe będzie podjęcie decyzji o przesłuchaniach świadków i podejrzanych.
Kontrowersje wokół suplementów Dody
W maju Główny Inspektor Farmaceutyczny zgłosił sprawę reklamy jednego z suplementów do organów ścigania w związku z wypowiedziami Doroty Rabczewskiej na temat suplementów. Piosenkarka w jednym z filmów opublikowanych w mediach społecznościowych stwierdziła, że zdiagnozowaną u niej chorobę Hashimoto postanowiła leczyć dietą i suplementami.
„Zdiagnozowano u mnie Hashimoto. Nie wzięłam ani jednego leku. Postanowiłam wyleczyć się tylko i wyłącznie metodą niekonwencjonalną, a właściwie jedyną skuteczną moim zdaniem, czyli bardzo zdrową dietą i suplementami” - powiedziała w nagraniu 41-letnia Rabczewska. W filmie pojawiło się również zdjęcie jednego z suplementów dostępnych na rynku.
Oświadczenie producenta
Producent suplementu reklamowanego przez Dodę, firma Unipro Spółka z o.o., właściciel marki ActivLab, wydała oświadczenie, w którym zadeklarowała pełną współpracę z organami państwowymi. Zarząd firmy podkreślił, że zgodnie z obowiązującymi przepisami suplementy diety są żywnością mającą na celu uzupełnienie normalnej diety i nie można przypisywać im właściwości leczniczych ani traktować jako zamienników leków.
Zdrowie

„Unipro Sp. z o.o. ani marka Activlab nie formułują tego typu przekazów w komunikacji marketingowej. Wszelkie materiały reklamowe powstają zgodnie z przepisami dotyczącymi znakowania, prezentacji i reklamy suplementów diety” - przekazano w oświadczeniu przesłanym PAP.
akuz/ mark/
Źródło: