Spis treści
Co zrobić, jeśli Profil Zaufany wygasł?
Kilka tygodni temu wiele osób dostało SMS z informacją, że ich Profil Zaufany wygasa z dniem 31 października 2023 r., a ministerstwo cyfryzacji zachęcało do przedłużenia swojego konta. Jeśli ktoś tego nie zrobił, stracił m.in. dostęp do Internetowego Konta Pacjenta, podpisu zaufanego oraz innych ważnych i przydatnych funkcji, które umożliwiały załatwianie wielu spraw bez wychodzenia z domu.
1 listopada 2023 r. konto na Profilu Zaufanym wygasło u 3,7 miliona Polaków. 1,8 milionów osób przedłużyło ważność konta – podało radio RMF FM. Warto podkreślić, że mimo wygaśnięcia profilu, użytkownicy wciąż mają dostęp do swojego konta – mogą się do niego zalogować i założyć nowy Profil Zaufany. Oznacza to, że nawet jeśli nie zdążyliśmy przedłużyć ważności Profilu Zaufania, to nadal możemy załatwić to online w zaledwie kilka minut.
Zobacz, jak odzyskać Profil Zaufany
Ważne informacje dla pacjentów. Chodzi o rehabilitację i sanatoria
Już od 1 lipca 2023 r. pacjenci, którzy chcą skorzystać z sanatorium lub rehabilitacji, będą otrzymywać nowe skierowania – e-skierowania, czyli skierowania elektroniczne. To duże ułatwienie, oszczędno...
Jak odzyskać dostęp do IKP? Zakładanie nowego profilu
Jeżeli nasz Profil Zaufany wygasł, nie mamy możliwości logowania się przez niego do Internetowego Konta Pacjenta. Co zrobić, żeby znów mieć dostęp do IKP? Są dwie opcje:
- założenie Profilu Zaufanego przez bank lub innego dostawcę,
- założenie Profilu Zaufanego e-dowodem.
W przypadku gdy nie mamy konta na Profilu Zaufanym lub nie możemy się zalogować na swoje konto, należy wejść na stronę internetową pz.gov.pl i użyć przycisku „Zarejestruj się”. Następnie wybieramy jedną z dostępnych opcji potwierdzenia tożsamości. Po potwierdzeniu konta na Profilu Zaufanym można korzystać zarówno z niego, jak i innych funkcji – w tym Internetowego Konta Pacjenta.
W razie problemów i dodatkowych pytań można się skontaktować z centrum pomocy pod numerem: + 48 (42) 253 54 50 (od poniedziałku do piątku od godziny 7:00 do 18:00) lub napisać na adres: pz-pomoc@coi.gov.pl.
Zmieniła się lista refundacyjna. Dodano 78 nowych leków
Lista leków refundowanych jest regularnie zmieniana przez Ministerstwo Zdrowia i właśnie ukazała się jej najnowsza wersja. Na wykazie wyrobów farmaceutycznych objętych refundacją jest teraz o 78 produ...
W jakim celu zakłada się Profil Zaufany?
Profil Zaufany to narzędzie do elektronicznej identyfikacji. Za jego pomoc można potwierdzić swoją tożsamość czy podpisać dokument podpisem elektronicznym, tym samym załatwiając urzędowe sprawy przez internet. Dzięki Profilowi Zaufanemu można złożyć:
- wniosek,
- podanie,
- odwołanie,
- skargę.
Wszystko to bez konieczności drukowania dokumentu, ręcznego podpisu i skanowania. Należy podkreślić, że podpis elektroniczny jest tak samo ważny jak podpis odręczny.
Profil Zaufany umożliwia zalogowanie się m.in. Platformy Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (PUE ZUS), Internetowego Konta Pacjenta (IKP) czy e-Urzędu Skarbowego itd.
Ile ważna jest recepta? 7, 14 czy może 30 dni? Sprawdź i nie przegap terminu ważności
Od stycznia 2020 r. w Polsce obowiązuje obowiązek wystawiania elektronicznych recept, nazywanych w skrócie e-receptami. Tradycyjne, papierowe recepty są wystawiane w wyjątkowych sytuacjach. Mimo, że o...