Przed nami trzeci etap powrotu do pracy lokali usługowych, w tym tych należących do branży beauty. Salony fryzjerskie, barberskie i kosmetyczne, a także gabinety medycyny estetycznej oraz odnowy biologicznej mają być otwarte dla klientów już 18 maja 2020 roku.
Będzie to jednak możliwe w sytuacji, gdy placówki te będą przestrzegać zaleceń opracowanych przez ekspertów z Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego we współpracy z Ministerstwem Rozwoju.
Zalecenia opracowane w formie przewodnika „Bezpieczne salony kosmetyczne i fryzjerskie – wracamy do pracy” to zbiór wytycznych ujętych w formie ikonografiki. Oto najważniejsze kwestie:
- Umawianie wizyt wyłącznie przez telefon lub internet.
- Zachowanie odpowiednich odstępów czasowych między wizytami, by ograniczyć liczbę klientów w placówce.
- Zachowanie odległość min. 1,5 metra między stanowiskami pracy, pracownikami i klientami, ew. ustawienie oddzielających przestrzeń przepierzeń.
- Noszenie przez pracowników rękawiczek i maseczek ochronnych, ew. również przyłbic i okularów zabezpieczających usta, nos i oczy.
- Stosowanie przez personel specjalistycznej odzieży ochronnej jednorazowej lub tekstylnej, która jest prawidłowo dezynfekowana lub prana w temp. 60 stopni Celsjusza po każdym kliencie.
- Używanie akcesoriów i tekstyliów jednorazowych, ew. odpowiednio zdezynfekowanych lub upranych.
- Przyjmowanie tylko osób zdrowych, co jest stwierdzane poprzez pomiar temperatury i wypełnienie ankiety.
- Dezynfekowanie powierzchni kontaktowych kilka razy w ciągu dnia pracy i pod koniec każdej zmiany personalu, a także wszystkich przestrzeni, narzędzi, urządzeń i pomieszczeń po każdym kliencie.
- Brak poczekalni dla klientów i przechowywanie ich rzeczy osobistych w oddzielnych workach.
- Brak napojów dla klientów z wyjątkiem wody w jednorazowych opakowaniach, jak również testerów kosmetyków.
- Preferowana płatność kartą w sposób bezkontaktowy.
Zobacz także:
O sposób dezynfekcji pomieszczeń i akcesoriów w danym salonie i gabinecie warto zapytać podczas umawiania wizyty, ew. sprawdzić informacje na ten temat umieszczane przez placówkę na jej stronie internetowej.