Bezpieczna wizyta u fryzjera i u kosmetyczki już 18 maja. Zalecenia rządu w celu ochrony klientów i personelu podczas pandemii koronawirusa

Anna Rokicka-Żuk
Anna Rokicka-Żuk
Już 18 maja możemy spodziewać się powrotu do pracy fryzjerów i kosmetyczek
Już 18 maja możemy spodziewać się powrotu do pracy fryzjerów i kosmetyczek kaleido-dp/pixabay.com
Już 18 maja można będzie udać się do fryzjera i kosmetyczki! Trzeci etap „odmrażania” polskiej gospodarki to m.in. otwarcie salonów fryzjerskich, barberskich, kosmetycznych, tatuażu i odnowy biologicznej. Przedstawiono wytyczne odnośnie bezpieczeństwa wykonywania tych usług, opracowane przez ekspertów branży beauty z udziałem Ministerstwa Rozwoju. Sprawdź, jak będzie musiała wyglądać taka wizyta.

Przed nami trzeci etap powrotu do pracy lokali usługowych, w tym tych należących do branży beauty. Salony fryzjerskie, barberskie i kosmetyczne, a także gabinety medycyny estetycznej oraz odnowy biologicznej mają być otwarte dla klientów już 18 maja 2020 roku.

Będzie to jednak możliwe w sytuacji, gdy placówki te będą przestrzegać zaleceń opracowanych przez ekspertów z Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego we współpracy z Ministerstwem Rozwoju.

Zalecenia opracowane w formie przewodnika „Bezpieczne salony kosmetyczne i fryzjerskie – wracamy do pracy” to zbiór wytycznych ujętych w formie ikonografiki. Oto najważniejsze kwestie:

  • Umawianie wizyt wyłącznie przez telefon lub internet.
  • Zachowanie odpowiednich odstępów czasowych między wizytami, by ograniczyć liczbę klientów w placówce.
  • Zachowanie odległość min. 1,5 metra między stanowiskami pracy, pracownikami i klientami, ew. ustawienie oddzielających przestrzeń przepierzeń.
  • Noszenie przez pracowników rękawiczek i maseczek ochronnych, ew. również przyłbic i okularów zabezpieczających usta, nos i oczy.
  • Stosowanie przez personel specjalistycznej odzieży ochronnej jednorazowej lub tekstylnej, która jest prawidłowo dezynfekowana lub prana w temp. 60 stopni Celsjusza po każdym kliencie.
  • Używanie akcesoriów i tekstyliów jednorazowych, ew. odpowiednio zdezynfekowanych lub upranych.
  • Przyjmowanie tylko osób zdrowych, co jest stwierdzane poprzez pomiar temperatury i wypełnienie ankiety.
  • Dezynfekowanie powierzchni kontaktowych kilka razy w ciągu dnia pracy i pod koniec każdej zmiany personalu, a także wszystkich przestrzeni, narzędzi, urządzeń i pomieszczeń po każdym kliencie.
  • Brak poczekalni dla klientów i przechowywanie ich rzeczy osobistych w oddzielnych workach.
  • Brak napojów dla klientów z wyjątkiem wody w jednorazowych opakowaniach, jak również testerów kosmetyków.
  • Preferowana płatność kartą w sposób bezkontaktowy.

Zobacz także:

O sposób dezynfekcji pomieszczeń i akcesoriów w danym salonie i gabinecie warto zapytać podczas umawiania wizyty, ew. sprawdzić informacje na ten temat umieszczane przez placówkę na jej stronie internetowej.

Taką ikonografikę powinniśmy znaleźć w salonach fryzjerskich i urodowych po ich ponownym otwarciu
Taką ikonografikę powinniśmy znaleźć w salonach fryzjerskich i urodowych po ich ponownym otwarciu Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na stronazdrowia.pl Strona Zdrowia