Ankieta u fryzjera i kosmetyczki przed wizytą! Sprawdź, na jakie pytania trzeba odpowiedzieć i o czym pamiętać podczas wizyty w salonie

Martyna Jaros
Martyna Jaros
Wizyta w salonie fryzjerskim i u kosmetyczki będzie wyglądała zupełnie inaczej, niż znamy to sprzed pandemii koronawirusa
Wizyta w salonie fryzjerskim i u kosmetyczki będzie wyglądała zupełnie inaczej, niż znamy to sprzed pandemii koronawirusa pixabay
Udostępnij:
Od 18 maja działają ponownie salony fryzjerskie i kosmetyczne. Niestety przebieg wizyt znany nam sprzed pandemii można zakopać głęboko w pamięci. W salonach piękności wdrażane są zapewniające bezpieczeństwo pracowników i klientów obostrzenia. Jednym z wymagań określonych przez Główny Inspektorat Sanitarny jest przeprowadzenie ankiety zdrowotnej z potencjalnym klientem.

Ankieta u fryzjera i kosmetyczki?

Chociaż brzmi to niecodziennie, zgodnie z wytycznymi przeciwepidemicznymi Głównego Inspektoratu Sanitarnego z dnia 13 maja dla fryzjerów i gabinetów świadczących usługi kosmetologiczne i estetyczne, aby móc skorzystać z wizyty trzeba odpowiedzieć na kilka pytań wchodzących w skład ankiety epidemiologiczno-zdrowotnej.

Ankieta zostaje przeprowadzona nie w gabinecie, a przez telefon na dobę przed planowaną wizytą.

Jeśli wizyta u fryzjera jest przewidywana na dzień 28 maja, to 27 maja możemy spodziewać się telefonu z salonu. Fryzjerka lub recepcjonistka w pierwszej kolejności zapyta, czy umówione przyjście na strzyżenie, koloryzację lub zabieg jest aktualne. Jeśli odpowiedź będzie twierdząca, powinna zostać przeprowadzona krótka telefoniczna ankieta koronawirusowa.

Ankieta u fryzjera i kosmetyczki. Na jakie pytania trzeba odpowiedzieć?

Ankieta u fryzjera i kosmetyczki ma podobny charakter do tej obowiązującej przed wizytą u lekarza. Zadawane pytania mają na celu sprawdzenie, czy klient nie jest zarażony koronawirusem SARS-CoV-2, nie miał kontaktu z osobami chorymi i czy nie przebywa na kwarantannie. Wszystko to ma na celu zmniejszenie szansy na rozprzestrzenianie się choroby COVID-19, ochronę pracowników i samych użytkowników salonów.

Zgodnie z wytycznymi GIS klient zostaje poinformowany o tym, że nie może przyjść na umówioną wizytę jeśli:

  • występują u niego objawy wskazujące na chorobę zakaźną,
  • jest w trakcie odbywania obowiązkowej izolacji lub kwarantanny,
  • zamieszkuje z osobą, która poddana jest obowiązkowej izolacji lub kwarantannie,
  • w ciągu tygodnia miał kontakt z osobą podejrzaną o zakażenie, zachorowanie lub skierowaną do izolacji.

Wizyta u fryzjera lub kosmetyczki. O czym trzeba pamiętać?

Do salonu piękności należy przyjść w maseczce ochronnej i rękawiczkach na dłoniach, nie wcześniej niż 10 minut przed planowaną wizytą. Nie wskazane jest zabieranie ze sobą osoby towarzyszącej. Po wejściu do pomieszczenia zostanie zmierzona temperatura ciała za pomocą bezdotykowego termometru. Jeśli okaże się prawidłowa, należy umyć ręce płynem lub żelem antybakteryjnym i poczekać na zabieg. W jego trakcie nie wolno korzystać z telefonu komórkowego. Preferowaną formą płatności jest krata płatnicza.

Możliwych przyczyn nadmiernego wypadania włosów jest wiele, od diety ubogiej w cenne składniki odżywcze, poprzez geny, choroby i przyjmowane leki, po zmiany hormonalne w czasie przekwitania czy po ciąży. Zobacz na kolejnych slajdach, dlaczego włosy wypadają. Przesuwaj zdjęcia w prawo, naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE.

10 przyczyn nadmiernego wypadania włosów. O czym mogą świadc...

Usługi fryzjerskie w dobie koronawirusa

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Strona Zdrowia
Dodaj ogłoszenie