Spis treści
Infolinia dla pacjentów od 1 lutego 2024 r. czynna całą dobę
Rzecznik Praw Pacjenta Bartłomiej Chmielowiec poinformował, że infolinia dla pacjentów od 1 lutego będzie czynna całą dobę.
Jak czytamy na stronie internetowej RPP:
– Od 1 lutego 2024 roku infolinia będzie czynna całodobowo od poniedziałku, od godziny 8:00 do piątku, do godziny 20:00.
Z informacji podanych przez PAP wynika, że infolinia w dni powszednie będzie dostępna dla pacjentów od poniedziałku od godziny 8:00, we wtorki, środy i czwartki będzie dostępna całodobowo, a w piątki do godziny 20:00.
– Jestem przekonany, że uruchomienie całodobowej infolinii to kolejny krok ku poprawie jakości opieki zdrowotnej oraz zwiększeniu dostępności informacji dla pacjentów – mówi Rzecznik Praw Pacjenta, Bartłomiej Chmielowiec.
Ile powinna trwać wizyta u lekarza rodzinnego? Zobacz, co warto wiedzieć
Lekarz rodzinny to lekarz pierwszego kontaktu, który zajmuje się diagnostyką i leczeniem pacjentów w każdym wieku, najczęściej w w przychodni Podstawowej Opieki Zdrowotnej (POZ). To do niego zgłaszamy...
Czy numer 800 190 590 jest płatny? Numery infolinii pacjentów
Pacjenci mogą dzwonić pod niezmieniony bezpłatny numer telefonu 800 190 590 z telefonów stacjonarnych i komórkowych. Osoby dzwoniące z zagranicy lub takie, które mają zablokowane połączenia z numerów 800 xxx xxx, powinny się łączyć z numerem 22 688 05 00. Koszt takiego połączenia wg taryfy operatora.
Infolinia dla pacjentów – numery telefonu:
- 800 190 590 (z telefonów stacjonarnych i komórkowych) – połączenie bezpłatne,
- 22 688 05 00 (dla osób dzwoniących z zagranicy lub z zablokowanymi połączeniami z numerów 800 xxx xxx) – koszt wg taryfy operatora.
Numer na pogotowie ratunkowe: 112 czy 999? Różnica jest zasadnicza
Numery alarmowe ratują życie, bo dzięki nim możemy wezwać karetkę. W Polsce są dwa: 112 i 999. Choć ich pośrednictwem zgłosimy zdarzenie zagrażające życiu, ale nie są one tym samym. Wyjaśniamy, jakie ...
Co można zgłosić do Rzecznika Praw Pacjenta? O tym się dowiesz na infolinii
Rzecznik Praw Pacjenta ma za zadanie dbać o to, aby prawa pacjentów były w należyty sposób przestrzegane przez:
- przychodnie,
- szpitale,
- lekarzy,
- wszystkie placówki, które leczą.
Infolinia rzecznika ma m.in. informować o prawach, jakie przysługują pacjentom (w tym w konkretnej opisanej przez pacjenta sprawie) i o sposobach rozwiązania zgłaszanego problemu. Dzwoniący mogą też uzyskać praktyczne wskazówki o działaniach, które warto podjąć przy dochodzeniu swoich praw. Dostaną też informację o instytucjach lub urzędach, do których można zgłosić skargę lub które w ramach swoich uprawnień mogą rozwiązać problem.
Infolinia ma też pomóc w rozwiązywaniu wątpliwości co do ewentualnego naruszenia praw pacjenta, o zasadach korzystania ze świadczeń, a także o szczególnych uprawnieniach do świadczeń opieki zdrowotnej i informowanie o drogach dochodzenia odszkodowania i zadośćuczynienia.
Nowe zasady na SOR-ach jednak później. Co się zmieni dla pacjentów?
Od 1 stycznia 2024 r. na SOR-ach miały zacząć obowiązywać nowe zasady. Wśród nich wymieniana jest obowiązkowa nocna i świąteczna opieka zdrowotna. Pacjenci, którzy zgłoszą się na szpitalny oddział rat...
Źródła:
- Rzecznik Praw Pacjenta wydłuża czas pracy infolinii 800 190 590 dla jeszcze lepszej obsługi pacjentów Rzecznik
- Praw Pacjenta
- Od jutra infolinia dla pacjentów czynna całą dobę Polska Agencja Prasowa
Uzupełnij domową apteczkę
Źródło: