Infolinia dla pacjentów od 1 lutego 2024 r. czynna całą dobę. Zapisz ten numer telefonu

Gabriela Fedyk
Opracowanie:
Wideo
emisja bez ograniczeń wiekowych
Od 1 lutego 2024 r. infolinia dla pacjentów będzie czynna całodobowo - zapowiedział Rzecznik Praw Pacjenta, Bartłomiej Chmielowiec. Podane zostały nowe godziny, w których pacjenci mogą dzwonić pod niezmieniony, bezpłatny numer telefonu. Sprawdź, kiedy możesz skorzystać z infolinii i zapisz numer telefonu.

Spis treści

Infolinia dla pacjentów od 1 lutego 2024 r. czynna całą dobę

Rzecznik Praw Pacjenta Bartłomiej Chmielowiec poinformował, że infolinia dla pacjentów od 1 lutego będzie czynna całą dobę.

Jak czytamy na stronie internetowej RPP:

– Od 1 lutego 2024 roku infolinia będzie czynna całodobowo od poniedziałku, od godziny 8:00 do piątku, do godziny 20:00.

Starszy mężczyzna ze złamaną nogą w domu dzwoni przez telefon
Infolinia rzecznika ma m.in. informować o prawach, jakie przysługują pacjentom i o sposobach rozwiązania zgłaszanego problemu. izusek/Getty Images

Z informacji podanych przez PAP wynika, że infolinia w dni powszednie będzie dostępna dla pacjentów od poniedziałku od godziny 8:00, we wtorki, środy i czwartki będzie dostępna całodobowo, a w piątki do godziny 20:00.

– Jestem przekonany, że uruchomienie całodobowej infolinii to kolejny krok ku poprawie jakości opieki zdrowotnej oraz zwiększeniu dostępności informacji dla pacjentów – mówi Rzecznik Praw Pacjenta, Bartłomiej Chmielowiec.

Nocna i świąteczna opieka zdrowotna. Gdzie się zgłosić po pomoc medyczną w nocy, w weekendy i w święta? Sprawdź, gdzie przyjmie lekarz

Czy numer 800 190 590 jest płatny? Numery infolinii pacjentów

Pacjenci mogą dzwonić pod niezmieniony bezpłatny numer telefonu 800 190 590 z telefonów stacjonarnych i komórkowych. Osoby dzwoniące z zagranicy lub takie, które mają zablokowane połączenia z numerów 800 xxx xxx, powinny się łączyć z numerem 22 688 05 00. Koszt takiego połączenia wg taryfy operatora.

Infolinia dla pacjentów – numery telefonu:

  • 800 190 590 (z telefonów stacjonarnych i komórkowych) – połączenie bezpłatne,
  • 22 688 05 00 (dla osób dzwoniących z zagranicy lub z zablokowanymi połączeniami z numerów 800 xxx xxx) – koszt wg taryfy operatora.

Co można zgłosić do Rzecznika Praw Pacjenta? O tym się dowiesz na infolinii

Rzecznik Praw Pacjenta ma za zadanie dbać o to, aby prawa pacjentów były w należyty sposób przestrzegane przez:

  • przychodnie,
  • szpitale,
  • lekarzy,
  • wszystkie placówki, które leczą.

Infolinia rzecznika ma m.in. informować o prawach, jakie przysługują pacjentom (w tym w konkretnej opisanej przez pacjenta sprawie) i o sposobach rozwiązania zgłaszanego problemu. Dzwoniący mogą też uzyskać praktyczne wskazówki o działaniach, które warto podjąć przy dochodzeniu swoich praw. Dostaną też informację o instytucjach lub urzędach, do których można zgłosić skargę lub które w ramach swoich uprawnień mogą rozwiązać problem.

Infolinia ma też pomóc w rozwiązywaniu wątpliwości co do ewentualnego naruszenia praw pacjenta, o zasadach korzystania ze świadczeń, a także o szczególnych uprawnieniach do świadczeń opieki zdrowotnej i informowanie o drogach dochodzenia odszkodowania i zadośćuczynienia.

Uzupełnij domową apteczkę

Dodaj firmę
Logo firmy Ministerstwo Zdrowia
Warszawa, ul. Miodowa 15
Autopromocja

Źródło:

Polska Agencja Prasowa

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na stronazdrowia.pl Strona Zdrowia