3/13
Przeglądaj galerię za pomocą strzałek na klawiaturze
Poprzednie
Następne
By dieta była odpowiednio zbilansowana, a więc zapewniała w...
fot. Hermes Rivera / Unsplash

Zachowaj balans

By dieta była odpowiednio zbilansowana, a więc zapewniała w odpowiednich proporcjach proteiny, węglowodany i tłuszcze, należy szykować posiłki w następujący sposób. Połowę talerza powinny wypełniać świeże, gotowane lub pieczone warzywa, stanowiące źródło witamin, składników mineralnych i antyoksydantów. Pełnoziarniste produkty zbożowe (z kolejnych slajdów dowiesz się, jakie są polecane) zapewniające węglowodany złożone, powinny zajmować ok. 30 procent talerza. Ok. 15 procent należy przeznaczyć na produkty proteinowe, a więc chude mięso, nabiał, ryby lub strączki. Do każdego posiłku konieczny jest dodatek odrobiny zdrowego tłuszczu.

Zobacz również

Te osoby powinny unikać intensywnego wysiłku. Kto musi uważać?

Te osoby powinny unikać intensywnego wysiłku. Kto musi uważać?

Woda z solą nawodni i pomoże oczyścić organizm! Wykorzystaj te zalety w czasie upałów

Woda z solą nawodni i pomoże oczyścić organizm! Wykorzystaj te zalety w czasie upałów

Polecamy

Dom dla osób starszych w Lipsku. Który wybrać?

Dom dla osób starszych w Lipsku. Który wybrać?

Dom dla osób starszych w Szczawnie-Zdroju. Który wybrać?

Dom dla osób starszych w Szczawnie-Zdroju. Który wybrać?

Dom opieki w Lądku-Zdroju. Który wybrać?

Dom opieki w Lądku-Zdroju. Który wybrać?

Dodaj ogłoszenie