3/13
Przeglądaj galerię za pomocą strzałek na klawiaturze
Poprzednie
Następne
By dieta była odpowiednio zbilansowana, a więc zapewniała w...
fot. Hermes Rivera / Unsplash

Zachowaj balans

By dieta była odpowiednio zbilansowana, a więc zapewniała w odpowiednich proporcjach proteiny, węglowodany i tłuszcze, należy szykować posiłki w następujący sposób. Połowę talerza powinny wypełniać świeże, gotowane lub pieczone warzywa, stanowiące źródło witamin, składników mineralnych i antyoksydantów. Pełnoziarniste produkty zbożowe (z kolejnych slajdów dowiesz się, jakie są polecane) zapewniające węglowodany złożone, powinny zajmować ok. 30 procent talerza. Ok. 15 procent należy przeznaczyć na produkty proteinowe, a więc chude mięso, nabiał, ryby lub strączki. Do każdego posiłku konieczny jest dodatek odrobiny zdrowego tłuszczu.

Zobacz również

Korzyści wynikające z rzucenia palenia

Korzyści wynikające z rzucenia palenia

Te leki tracą refundację. Zobacz, co drożeje od stycznia 2022 roku

Te leki tracą refundację. Zobacz, co drożeje od stycznia 2022 roku

Polecamy

Uwaga na triklosan! Ten antybakteryjny związek jest szkodliwy!

Uwaga na triklosan! Ten antybakteryjny związek jest szkodliwy!

Ministerstwo Zdrowia potwierdza dane Kraski o liczbie zakażeń i zgonach na Covid-19

Ministerstwo Zdrowia potwierdza dane Kraski o liczbie zakażeń i zgonach na Covid-19

Neofobia żywieniowa u dziecka – te zasady pozwolą uniknąć niedoborów w diecie malucha

Neofobia żywieniowa u dziecka – te zasady pozwolą uniknąć niedoborów w diecie malucha

Dodaj ogłoszenie