2/9 Zamknij

Komosa ryżowa to pseudo-zboże pochodzące z Ameryki Południowej, obecnie coraz popularniejsze w Polsce. Określenie komosy mianem „superfoods” jest bardzo

pixabay.com

Poprzednie Następne
Przeglądaj również za pomocą strzałek na klawiaturze Poprzednie Następne

KOMOSA RYŻOWA – QUINOA

Komosa ryżowa to pseudo-zboże pochodzące z Ameryki Południowej, obecnie coraz popularniejsze w Polsce. Określenie komosy mianem „superfoods” jest bardzo adekwatne.

Żelazo, cynk, wapń i potas to bardzo cenne i niezbędne składniki mineralne dla organizmu, które w ziarnach komosy ryżowej zawarte są w dużych ilościach. Regularnie jedzona komosa pomoże w leczeniu anemii i nadciśnienia tętniczego. Zdecydowanie powinna znaleźć się w menu mężczyzn starających się o dziecko, bowiem cynk w niej zawarty ma istotny wpływ na parametry nasienia.

To prawdziwa skarbnica białka roślinnego zasobnego w lizynę – aminokwas, który z reguły ubogo występuje w produktach zbożowych. 100g komosy dostarcza, aż 16 g białka o korzystnym profilu aminokwasów, a ta sama porcja kaszy jęczmiennej ok 10 g. Dzięki temu, zasługuje na uwzględnienie w diecie wegan i wegetarian!

Naturalnie nie zawiera glutenu, dlatego powinna stanowić element diety osób z celiakią i nietolerancją glutenu. Ma niski indeks glikemiczny, stąd także osoby z cukrzycą mogą skorzystać z jej wyjątkowych wartości odżywczych. Wróć do artykułu

Najnowsze wiadomości

reklama

Polecamy