2/17
Przeglądaj galerię za pomocą strzałek na klawiaturze
Poprzednie
Następne
To przyczyny bardzo wielu schorzeń, które wpływają również...
fot. Diego Vito Cervo/123rf.com

Siedzący tryb życia i brak aktywności fizycznej

To przyczyny bardzo wielu schorzeń, które wpływają również na powstawanie zakrzepów krwi w żyłach. Przebywanie przez długi czas w jednej pozycji, siedzenie z nogami założonymi jedna na drugą, a także nieprawidłowa pozycja podczas pracy czy odpoczynku zmniejszają przepływ krwi w żyłach. Ucisk sprawia, że żyły się zaciskają, a krew nie może swobodnie krążyć.

Im więcej ruchu, tym mniejsze prawdopodobieństwo wystąpienia zakrzepicy. Pracując przed komputerem czy oglądając telewizję co pół godziny wstań i się przejdź, a co godzinę wykonuj proste ćwiczenia relaksacyjne. Wyprostuj nogi w kolanach, rób obroty stopami, w pozycji siedzącej stawaj na zmianę raz na palcach, a raz na piętach. Najlepszym sposobem zapobiegania zakrzepicy żylnej jest sport. Nie musi to być oczywiście sport wyczynowy, wystarczy, że przez 15-30 minut dziennie poćwiczysz przed TV lub pobiegasz, a nawet pospacerujesz po parku.

Zobacz również

Konferencja premiera i ministra zdrowia. Ważne postanowienia rządu

Konferencja premiera i ministra zdrowia. Ważne postanowienia rządu

Powstał bezinwazyjny glukometr. Cukrzycy nie będą musieli nakłuwać palca do pomiaru

Powstał bezinwazyjny glukometr. Cukrzycy nie będą musieli nakłuwać palca do pomiaru

Polecamy

Darmowy test na COVID-19 już w aptekach. Gdzie można go zrobić?

Darmowy test na COVID-19 już w aptekach. Gdzie można go zrobić?

COVID-19 może wpływać na mózg dzieci. Jakie zaburzenia powołuje?

COVID-19 może wpływać na mózg dzieci. Jakie zaburzenia powołuje?

COVID-19 niszczy mózg nawet bardziej niż alzheimer!

COVID-19 niszczy mózg nawet bardziej niż alzheimer!

Dodaj ogłoszenie