2/8
Przeglądaj galerię za pomocą strzałek na klawiaturze
Poprzednie
Następne
Rzodkiewka to niskokaloryczne warzywo, które doskonale...
fot. elena_hramowa/Getty Images

Kiszona rzodkiewka

Rzodkiewka to niskokaloryczne warzywo, które doskonale nadaje się do kiszenia. Stanowi ona źródło błonnika pokarmowego, żelaza, cynku, manganu i miedzi. Dodatkowo znajdziemy tam witaminę C oraz z grupy B. Kiszone rzodkiewki są również bogate w bakterie kwasu mlekowego, które działają jak naturalny probiotyk i korzystnie wpływają na funkcjonowanie układu pokarmowego i odpornościowego. Jak przygotować kiszone rzodkiewki?

Składniki:

• 2 pęczki rzodkiewki bez liści (z liści przygotuj sałatkę lub pesto),
• 6 liści laurowych,
• 6 ziaren ziela angielskiego,
• kilka ziaren jałowca,
• 600 ml wody,
• 2 płaskie łyżki soli.

Przygotowanie:

Zagotuj 300 ml wody, dodaj sól i dokładnie wymieszaj. Następnie do wyparzonego słoika wrzuć umyte rzodkiewki, liść laurowy, jałowiec oraz ziele angielskie i zalej wszystko gorącą wodą. Dodaj resztę wody i dokładnie zakręć słoik. Kiszone rzodkiewki gotowe są do spożycia po 2 tygodniach, jednak najlepszy smak osiągają po upływie 4-5 miesięcy.

Zobacz również

Zioła na niestrawność wspierają pracę układu pokarmowego. Jakie rośliny wybierać?

Zioła na niestrawność wspierają pracę układu pokarmowego. Jakie rośliny wybierać?

Chcesz szybciej zajść w ciążę? Zioła na płodność pomogą w staraniach o dziecko

Chcesz szybciej zajść w ciążę? Zioła na płodność pomogą w staraniach o dziecko

Polecamy

Nieswoiste zapalenie jelit zwiększa ryzyko dla kobiet w ciąży. Jak może zaszkodzić?

Nieswoiste zapalenie jelit zwiększa ryzyko dla kobiet w ciąży. Jak może zaszkodzić?

Rozwiązania Krajowej Sieci Onkologicznej wejdą w życie od 1 stycznia 2023 r.

Rozwiązania Krajowej Sieci Onkologicznej wejdą w życie od 1 stycznia 2023 r.

MZ: nowa, zmodyfikowana szczepionka przeciw COVID-19. Kiedy?

MZ: nowa, zmodyfikowana szczepionka przeciw COVID-19. Kiedy?

Dodaj ogłoszenie