Nie możesz podnieść się z łóżka w poniedziałkowy poranek? Wypróbuj te sposoby i wstawaj z energią każdego dnia

Marta Siesicka-Osiak
Marta Siesicka-Osiak
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez amerykańskich naukowców z Uniwersytetu w Louisville brak wystarczającej ilości snu może skutkować spadkiem poziomu energii, sprawiając, że niewyspana osoba staje się zmęczona i zrzędliwa kolejnego dnia.Dorosła osoba powinna spać minimum od 6 do 8 godzin, aby się w pełni zregenerować. Warto pamiętać o tym, aby chodzić spać między godziną 22 a 23, ponieważ najlepiej wpisuje się to w naturalny rytm dobowy.
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez amerykańskich naukowców z Uniwersytetu w Louisville brak wystarczającej ilości snu może skutkować spadkiem poziomu energii, sprawiając, że niewyspana osoba staje się zmęczona i zrzędliwa kolejnego dnia.Dorosła osoba powinna spać minimum od 6 do 8 godzin, aby się w pełni zregenerować. Warto pamiętać o tym, aby chodzić spać między godziną 22 a 23, ponieważ najlepiej wpisuje się to w naturalny rytm dobowy. Kampus Production / Pexels
Udostępnij:
Chcesz wstawać rano w pełni sił i w dobrym humorze? Jednak po co całej nocy snu, czujesz się, jak po godzinnej drzemce? Prawdopodobnie nie przestrzegasz zasad, które sprawią, że na dźwięk budzika wstaniesz wyspany i zadowolony. Sprawdź, co robić, aby każdy poranek, a w szczególności poniedziałkowy, witać z uśmiechem i energią.

Spis treści

Dlaczego nienawidzimy poniedziałków?

Poniedziałkowe poranki należą zazwyczaj do najtrudniejszych momentów w tygodniu. W szczególności, kiedy za oknem jest jeszcze ciemno, a w perspektywie mamy znikomy kontakt ze słońcem.

Co jest przyczyną poniedziałkowego bluesa? Lekarza przypuszczają, że może za nim stać weekendowe odpuszczacie dobrych nawyków, zarówno dotyczących żywienia, jak i rytmu dnia. Problem może też stanowić bycie w ciągłej gotowości zawodowej zarówno w sobotę, jak i niedzielę, przez co nie dajmy sobie możliwości prawdziwego odpoczynku.

Jednak początek tygodnia można także powitać z uśmiechem – wystarczy przestrzegać regularnie kilku zasad i nie rezygnować z ich nawet w weekendy. Warto także zadbać o to, aby poniedziałek nie był dniem o bardzo napiętym harmonogramie, co zamortyzuje nasze wejście w nowy tydzień.

Dowiedz się więcej:

Higiena snu przez cały tydzień

Aby rano wstać wyspanym i pełnym energii, należy przestrzegać stałych pór kładzenia się do łóżka i zaplanować wcześniejszą pobudkę, żeby mieć czas na poranny rozruch, a nie robienie wszystkiego w pędzie. Tego zwyczaju należy trzymać się także w weekendy, aby nie zaburzać swojego dobowego rytmu.

Sprawdź co robić, aby budzić się codziennie z uśmiechem

Szykując się do snu powinno się mieć opracowany rytuał sprzyjający wyciszeniu – wybrać to, co lubimy najbardziej. Może być to relaksująca kąpiel, czytanie książki lub słuchanie muzyki. Należy zrezygnować w tym czasie z korzystania z elektroniki, ponieważ emitowane przez ekrany niebieskie światło może utrudniać zasypianie zmniejszając produkcję melatoniny – hormonu ułatwiającego zasypianie.

Ważne płyny i pokarmy

Niewielkie posiłki, jedzone regularnie przez cały dzień sprzyjają dobremu samopoczuciu. Nie należy zapominać o śniadaniu, ale także o kolacji. Powinna być lekkostrawna i zjedzona mniej więcej 2-3 godziny przed snem. Należy pamiętać także o odpowiednim poziomie nawodnienia i unikaniu w godzinach wieczornych picia napojów z kofeiną.

Przed snem nie jest wskazane picie alkoholu – regularne sięganie po drinka wieczorem może obniżyć jakość snu, a także skutkować uzależnieniem. Ponadto trzeba pamiętać, że alkohol działa moczopędnie, co może dodatkowo wybudzać w środku nocy.

Źródła:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Małpia ospa może być użyta jako broń biologiczna

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Strona Zdrowia
Dodaj ogłoszenie