reklama

Lekkostrawne śniadanie, obiad i kolacja – 10 pomysłów na smaczne posiłki diety łatwostrawnej

Anna Rokicka-Żuk
Anna Rokicka-Żuk
Lekkostrawny jadłospis jest zalecany przy zaburzeniach trawienia, a zwłaszcza problemach ze strony żołądka, jelit, wątroby i woreczka żółciowego, a w postaci rozdrobnionej (płynnej czy papkowatej) – również w stanach zapalnych żołądka i jelit, chorobach związanych z jamą ustną i przełykiem, po niektórych zabiegach operacyjnych, przed i po kolonoskopii czy w przypadku zaburzeń przyjmowania pożywienia bądź wchłaniania składników odżywczych.Najważniejsze zalecenie takiej diety to unikanie produktów ciężkostrawnych ze względu na wysoką zawartość błonnika (występuje zwłaszcza w pełnych ziarnach, nasionach, warzywach i owocach) oraz w wyniku zastosowanej obróbki kulinarnej z wykorzystaniem smażenia, grillowania, pieczenia, wędzenia czy konserwowania. Ograniczony jest dodatek soli i przypraw, spożycie cukru i tłuszczu – przyrządzanie posiłków rządzi się więc ścisłymi zasadami, a potrawy są neutralne w smaku,Menu oszczędzające układ trawienia, a jednocześnie pełne składników odżywczych, musi zawierać odpowiednie ilości dozwolonych produktów spożywczych. Sprawdź na podstawie przygotowanych przez nas 10 pomysłów na konkretne dania, co można jeść na diecie lekkostrawnej i jak często – oraz w jaki sposób przyrządzić potrawy, by ich jedzenie wiązało się z przyjemnością. Svetlana Kolpakova/123RF
Dieta lekkostrawna to jadłospis łagodzący dolegliwości przewodu pokarmowego i oszczędzający układ trawienia, a jednocześnie odżywczy i wpływający na poprawę zdrowia. Osiągnięcie tych celów, a przy tym dobrego smaku dań, jest więc niełatwe, ale wciąż możliwe. Sprawdź, co można jeść na diecie łatwostrawnej z korzyścią dla organizmu i kubków smakowych.

Profesor Jacek Jassem: Czy to prawda, że chemioterapia szkodzi?

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 5

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

S
Sylwia

Na moim stole też królują warzywa i owoce ale z uwagi na wyższą zawartość błonnika spożywam więcej tych ostatnich. Z owoców często robię soki w ręcznej wyciskarce zaś warzywa preferuje surowe lub w połączeniu z ryżem i chudym miejscem gotowane w parowarze Philipiaka.

F
Fela

Prosta zrównoważona dieta wspomagana witaminami z warzyw i owoców. Polecam pić soki wg. porad www.terapiasokami.pl/gdzie-szukac-witamin jako uzupełnienie diety, a na pewno poprawi kondycję organizmu i doda energii. Ważne aby soki wyciskać samemu w wyciskarce wolnoobrotowej , a produkty kupować z pewnego źródła.

G
Gosia
28 listopada, 14:41, SandraN:

Mi wystarczają musy Kubusia albo jakieś dobre smoothie :)

30 listopada, 17:51, arti:

albo te musy od Tymbarka, też super, zwłaszcza ten z mango, mniammm

Albo soku warzywne tymbark vega, bogate źródło błonnika, dla mnie to najlepsza "przekąska" w pracy

a
arti
28 listopada, 14:41, SandraN:

Mi wystarczają musy Kubusia albo jakieś dobre smoothie :)

albo te musy od Tymbarka, też super, zwłaszcza ten z mango, mniammm

S
SandraN

Mi wystarczają musy Kubusia albo jakieś dobre smoothie :)

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3