Jaka woda do picia? Który rodzaj wybrać, by się dobrze nawodnić? Sprawdź, czym wyróżnia się woda z mineralna, filtrowana, alkaliczna i inne

Anna Rokicka-Żuk
Co pić, by ugasić pragnienie, uzupełnić elektrolity i wspomóc prawidłowy metabolizm? Na pewno wodę, ale jaką? Wybór dostępnych wód może przyprawiać o zawrót głowy, jednak nie tak trudno zorientować się, po które z nich warto sięgać w określonych sytuacjach. Sprawdź, czym wyróżniają się rodzaje wody do picia i kiedy są polecane, a kiedy nie! Zobacz kolejne slajdy, przesuwając zdjęcia w prawo, naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE.
Co pić, by ugasić pragnienie, uzupełnić elektrolity i wspomóc prawidłowy metabolizm? Na pewno wodę, ale jaką? Wybór dostępnych wód może przyprawiać o zawrót głowy, jednak nie tak trudno zorientować się, po które z nich warto sięgać w określonych sytuacjach. Sprawdź, czym wyróżniają się rodzaje wody do picia i kiedy są polecane, a kiedy nie! Zobacz kolejne slajdy, przesuwając zdjęcia w prawo, naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE. Georgii Dolgykh/123RF
Udostępnij:
Pić trzeba, i to całkiem sporo! Najlepiej, by dzienną dawkę co najmniej 2 litrów napojów stanowiła woda. Którą jednak wybrać przy tak wielu dostępnych rodzajach? I co warto wiedzieć na ich temat, a o czym się zwykle nie mówi? Sprawdź, czym się różnią, a także jakie mają zalety i wady!

Właściwe nawodnienie organizmu umożliwia sprawny przebieg procesów fizjologicznych, tak ważny dla zachowania zdrowia. Niedobór płynów w ustroju utrudnia zwłaszcza eliminację toksyn i zbędnych produktów przemiany materii z organizmu. W ten sposób nie tylko pogarsza samopoczucie, ale też może przyczyniać się do powstawania problemów z utrzymaniem odpowiedniej masy ciała i rozwoju zaburzeń zdrowotnych.

Zalecane spożycie płynów to min. 2 litry dziennie, a nieraz jeszcze więcej! Najlepiej przy tym, by do picia wybierać wodę.

Podczas upałów, przy przebywaniu w klimatyzowanych pomieszczeniach o suchym powietrzu oraz aktywności fizycznej zapotrzebowanie organizmu na płyny może sięgnąć nawet 3-4 litrów. Dlatego pić trzeba regularnie, nie dopuszczając do pojawienia się uczucia pragnienia, które jest sygnałem o lekkim odwodnieniu organizmu.

Jednak woda, którą spożywamy, to coś więcej niż tylko cząsteczki H₂0. Najważniejszą jej cechą jest ilość rozpuszczonych związków takich jak np. magnez, wapń i potas, które decydują o jej działaniu na nasze zdrowie. Co więcej, ważny jest nie tylko skład mineralny wody, ale też możliwe jej zanieczyszczenia.

Zobacz także:

ZOBACZ: Herbata, woda, czy napoje gazowane? Co najlepsze na upały?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Toksyczne warzywa, gdzie jest ich najwięcej?

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

A
Alicja

Mnie najbardziej smakuje lekko gazowana cisowianka i właśnie taką wodę piję. Schłodzona smakuje jeszcze lepiej. :)

Przejdź na stronę główną Strona Zdrowia
Dodaj ogłoszenie