Zamknij

Strona Zdrowia

Co zamiast chleba? 12 zamienników pieczywa na diecie niskowęglowodanowej, ketogenicznej, paleo i bezglutenowej

Pieczywo to składnik często wykluczany w dietach odchudzających, jak również tych leczniczych. Zawiera bowiem nie tylko gluten – białko obecne w wielu

Oleksandra Naumenko/123RF

Następne
Przeglądaj również za pomocą strzałek na klawiaturze [1/13] Następne

Co zamiast chleba? 12 zamienników pieczywa na diecie niskowęglowodanowej, ketogenicznej i bezglutenowej

Pieczywo to składnik często wykluczany w dietach odchudzających, jak również tych leczniczych. Zawiera bowiem nie tylko gluten – białko obecne w wielu rodzimych zbożach, które u sporej grupy osób wywołuje reakcje nietolerancji lub nadwrażliwości.

Powodem do rezygnacji ze spożycia pieczywa jest też obecność w większości wyrobów dostępnych na rynku drożdży piekarniczych, które nie są wskazane dla wielu osób ze względów zdrowotnych. Zarówno w diecie bezglutenowej, jak i diecie bezdrożdżowej, można spożywać wypieki na zakwasie i dania z ziaren innych niż pszenica, żyto, orkisz czy jęczmień.

Ze względu na wysoką zawartość węglowodanów (zwykle 14-18 g przy dawce ok. 100 kcal w kromce 40 g) tradycyjny chleb jest też na liście produktów zakazanych na dietach niskowęglowodanowychwysokobiałkowej, wysokotłuszczowej, ketogenicznej oraz w stylu paleo, gdzie nie jada się ziaren bogatych w skrobię.

Ograniczenie spożycia węglowodanów w diecie ułatwia chudnięcie – trzeba tylko pamiętać o sięganiu po inne źródła tego składnika, zapewniające go w skromniejszych ilościach (warzywa, owoce, nasiona roślin strączkowych, oleiste i pestki), a także po produkty bogate w wysokiej jakości białko. Wciąż można jednak jeść posiłki, które choć trochę zastępują te z wyrobami mącznymi.

Sprawdź pomysły na 12 prostych zamienników chleba oraz zawartość węglowodanów i kalorii w każdej z naszych propozycji!

Najnowsze wiadomości

reklama

Polecamy