Budzisz się w nocy i nie możesz zasnąć? Te triki mogą pomóc! Zamiast leżeć bezsennie w łóżku, wypróbuj 10 nietypowych sposobów na sen!

Anna Rokicka-Żuk
Anna Rokicka-Żuk
Liczenie baranów nie przynosi efektów? Jeśli co noc nie możesz uspokoić umysłu i zapaść w sen, potrzebujesz czegoś nowego, co naprawdę zadziała. Wypróbuj sprawdzone sposoby na zasypianie, których skuteczność potwierdzono w sposób naukowy. Sprawdź, jak szybko zapaść w sen – tych nietypowych trików możesz nie znać, koniecznie więc je wypróbuj!
Liczenie baranów nie przynosi efektów? Jeśli co noc nie możesz uspokoić umysłu i zapaść w sen, potrzebujesz czegoś nowego, co naprawdę zadziała. Wypróbuj sprawdzone sposoby na zasypianie, których skuteczność potwierdzono w sposób naukowy. Sprawdź, jak szybko zapaść w sen – tych nietypowych trików możesz nie znać, koniecznie więc je wypróbuj! stokkete/123RF
Udostępnij:
Co robić, jeśli obudzisz się w nocy i nie będziesz móc zasnąć? Najczęściej zdarza się to między 3 a 4 rano, więc taka pobudka fatalnie wpływa na nasze samopoczucie, a nawet rujnuje cały dzień. Jak w takiej sytuacji znów zapaść w sen? Warto wypróbować sprawdzone triki, których skuteczność potwierdzono w badaniach. Polecamy 10 takich nietypowych sposobów, które pomogą łatwiej wyciszyć umysł i znów pogrążyć się we śnie.

Liczenie baranów, herbatka z melisy, czytanie książki... na niektórych to już nie działa, a na pewno nie sprawdzi się w środku nocy, gdy leżymy bezsennie w łóżku. Nie mogąc usnąć, nie trać jednak nadziei. Jeśli stare sposoby się nie sprawdzają, pora na nowe triki! Próbuj, aż znajdziesz te najbardziej niezawodne. Warto, bo sen jest jednym z najważniejszych czynników niezbędnych dla zdrowia, a jego zaburzenia stanowią źródło chorób. I nie da się go niczym zastąpić!

Ponieważ nocny odpoczynek umożliwia regenerację komórek w organizmie, przy jego niedostatku nasila się stan zapalny w organizmie, spada odporność i szybciej starzeje się skóra, rośnie też nadwaga i ryzyko rozwoju chorób układu krążenia i cukrzycy typu 2. Podobnie działa niestety praca w godzinach nocnych, jednak brak snu prowadzi do śmierci.

Konsekwencje zarywania nocy czy o wiele częstszego niedosypiania to na co dzień słabsza kondycja organizmu, a więc gorsze samopoczucie fizyczne i psychiczne. Niedobór snu, a także zła jego jakość, wywołują m.in. niepokój, wahania nastroju, senność, problemy z pamięcią, skupieniem się i myśleniem. Jeśli więc chcemy uniknąć tych problemów, poprawa jakości snu jest priorytetem.

Co jednak, jeśli zadbaliśmy o komfortowe warunki w sypialni, odpowiednią dietę, właściwy plan dnia i wciąż nic? Choć warto spędzać zalecane 7-9 godzin w łóżku, powinien to być czas od początku dobrze przespany. Jeśli więc męczy nas bezsenność i stare sposoby na zasypianie nie działają, czas na nowe. Znajdziesz je m.in. w książce Kim Jones „222 drogi do dobrego snu”, skąd wybraliśmy triki dość nietypowe i mniej znane, a przy tym całkiem proste.

Zamiast więc leżeć bezsennie w łóżku, wypróbuj te metody, by uspokoić umysł i szybko zapaść w sen!

Dowiedz się także:

Wyśpij się wygodnie

miejsce #1

Hilding

Hilding Fandango 160x200

1 849,00 zł1 539,00 zł-17%
miejsce #2

Sleep O'Clock

Sleep O'Clock Roberto 90X200

659,00 zł615,00 zł-7%
miejsce #5

ŚpijZdrowo

ŚpijZdrowo Metis 90x200

208,00 zł
miejsce #6

ŚpijZdrowo

ŚpijZdrowo Natural Max 160X200

449,00 zł
miejsce #7

Pan Materac

Pan Materac Original Multi 160x200

1 754,35 zł
Materiały promocyjne partnera

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Toksyczne warzywa, gdzie jest ich najwięcej?

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Strona Zdrowia
Dodaj ogłoszenie