3/15
Przeglądaj galerię za pomocą strzałek na klawiaturze
Poprzednie
Następne
SIĘGAJ PO JAGODY...
fot. William Felker/ unsplash.com

SIĘGAJ PO JAGODY
Owoce jagodowe, takie jak truskawki, borówki, jagody, porzeczki, maliny, jeżyny czy winogrona, są cennym źródłem przeciwutleniaczy, które działają przeciwzapalnie i pomagają ograniczyć uszkodzenia komórek mózgu. Odkryto, że występujący w truskawkach (ale też jabłkach, winogronach czy ogórkach) antyoksydant o nazwie fisetyna chroni neurony przed przyspieszonym starzeniem, i pomaga ograniczyć utratę pamięci przy alzheimerze. W badaniach podobnie działały borówki amerykańskie, które są źródłem m.in. usprawniających mikrokrążenie krwi barwników antocyjanowych. Podobne właściwości (zapobieganie śmierci neuronów w warunkach stresu) wykazały też m.in. związki zawarte w czerwonym winie, które ze względu na zawartość alkoholu może jednak przynosić korzyści kognitywne tylko przy spożywaniu w odpowiednio małych ilościach.

Zobacz również

„Szpital to nie wesele”. Ulepszą diety pacjentów, ale co ze smakiem?

„Szpital to nie wesele”. Ulepszą diety pacjentów, ale co ze smakiem?

Jak wyglądała dziewiętnastowieczna siłownia? Zobacz, jak ćwiczono w Europie

Jak wyglądała dziewiętnastowieczna siłownia? Zobacz, jak ćwiczono w Europie

Polecamy

Polska aplikacja pomaga w rzucaniu nałogów. Ma aż 90 proc. skuteczności!

Polska aplikacja pomaga w rzucaniu nałogów. Ma aż 90 proc. skuteczności!

Lekarz rodzinny zleci więcej badań i zajmie się całościową opieką. Rusza reforma POZ

Lekarz rodzinny zleci więcej badań i zajmie się całościową opieką. Rusza reforma POZ

Immunolog z bydgoskiego szpitala: - W czasie upałów nawodnienie organizmu to podstawa

Immunolog z bydgoskiego szpitala: - W czasie upałów nawodnienie organizmu to podstawa

Więcej informacji na stronie głównej Strona Zdrowia
Dodaj ogłoszenie